Kumpulan nasyid popular era 90-an, Raihan terharu kerana masih mendapat sokongan dari peminatnya yang meminati mereka sejak 27 tahun mereka menapak dalam industri seni muzik ketuhanan.

Malah Raihan melahirkan rasa syukur kerana dapat mengadakan persembahan pada Konsert Garis Masa Raihan yang berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam, pada Sabtu.

“Saya terharu melihat sokongan pada malam ini. Terima kasih kepada ibu bapa anda yang dulu telah menyokong kami dengan membeli kaset pada waktu itu.

“Malah saya terharu apabila ada pengikut muda yang turut mengenal kami dari generasi terdahulu. Terima kasih kami ucapkan,” kata salah seorang anggota Raihan, Abu Bakar.

Abu Bakar berkata demikian ketika menjayakan konsert berkenaan bersama dua lagi ahli Raihan yang tinggal iaitu Che Amran dan Amran Ibrahim.

Raihan mendendangkan sebanyak 21 buah lagu ketuhanan popular mereka kepada lebih 3,000 penonton yang hadir.

Persembahan Raihan benar-benar dapat mengembalikan kenangan dan nostalgia lagu-lagu mereka yang popular sebagai kumpulan nasyid dikenali dan menjadi fenomena satu ketika dahulu.

Antara lagu popular yang disampaikan hingga membuat seluruh dewan turut menyanyi bersama adalah seperti Puji-Pujian, Demi Masa, Peristiwa Subuh dan Allahu.

Malah dari awal hingga akhir penonton teruja untuk sama-sama berhibur sambil mendekatkan dengan ajaran Islam menerusi lagu-lagu seperti Sifat 20, 25 Rasul, 10 Malaikat dan Sesungguhnya.

Raihan bagaimanapun menutup konsert dengan menghadiahkan lagu Iman Mutiara yang popular sejak tahun 1996 sehingga membuatkan Stadium Malawati bergema dengan nyanyian penonton.

Sekadar info, Konsert Garis Masa Raihan diadakan sempena 27 tahun penubuhan kumpulan tersebut.

Difahamkan, kali terakhir Raihan mengadakan konsert berskala besar di tanah air pada tahun 2000.

Konsert Garis Masa Raihan juga merupakan persembahan berskala mega pertama dalam negara kumpulan itu tanpa disertai bekas penyanyi utamanya iaitu Ustaz Nazrey Johani.