Majlis pernikahan pempengaruh Syifa Melvin dengan pemain bola sepak Safawi Rasid menerima pelbagai kecaman dan kritikan daripada netizen di laman sosial.

Ibu kepada Syifa iaitu Robiah Rahman menerusi laman Instastory miliknya memohon netizen tidak lagi kecam anaknya sebaliknya mendoakan yang baik-baik buat pasangan suami isteri itu.

“Minta semua doakan yang baik-baik saja ya. Moga doa yang baik-baik tu berbalik pada yang mendoakan. Tak mahu kecam-kecam teruk sangat.

“Buat tambah dosa saja. Jodoh pertemuan rahsia Allah. Jangan kecam melampau macam @syifamelvin tak da mak bapa… tak ada famili untuk rasa sakit hati,” katanya.

Malah Robiah turut meminta netizen untuk memperbanyakkan istigfar dan menunaikan solat supaya hati berasa lebih tenang.

“Sabar banyak-banyak na. Istigfar banyak-banyak kalau rasa tak puas hati. Ambil wudhu pergi solat agar tenang hati itu,” ujarnya lagi.

Terdahulu, netizen mempersoalkan tindakan pasangan ini yang mengambil pendekatan mengunci mulut mengenai hubungan percintaan serta majlis pernikahan daripada umum biarpun kad undangan perkahwinan sudah tular.

Pasa Isnin lalu, Syifa akhirnya sah bergelar isteri kepada pemain bola sepak Johor Darul Ta'zim (JDT), Safawi Rashid dengan sekali lafaz di sebuah hotel terkemuka.

Sesetengah netizen bagaimanapun kurang senang melihat Syifa berkahwin dengan Safawi memandangkan wanita tersebut lebih berusia serta dianggap akan menganggu prestasi pemain bola sepak itu.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!