,
Viral

Tiada Caruman KWSP, Tiada Socso & Bayar Gaji Cash, Iklan Cari Pemandu Peribadi Ini Dikecam Netizen - "Jumpa Majikan Macam Ni..."

Izwan Isa
23/01/2024
02:55 MYT
Setiap orang menginginkan peluang pekerjaan yang menepati dengan kelayakan, selain tawaran gaji dan faedah-faedah lain yang memberikan nilai tambah terhadap perjalanan karier.
Namun, lain pula dengan satu isu iklan mencari seorang pemandu yang tular di platform X baru-baru ini.
Menerusi iklan tersebut, difahamkan bakal majikan hanya membayar gaji secara tunai, selain tidak mempunyai caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan juga Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso).
Selain itu, terdapat juga netizen yang berkongsi bahawa sebarang pekerjaan yang tidak melibatkan caruman KWSP adalah tidak dibenarkan.
Begitupun, menurut tuan empunya hantaran, difahamkan yang dia hanya menjadi orang tengah dan menyampaikan peluang kerja kosong itu untuk dihebahkan di platform X.

BERITA TRENDING: Presiden Filipina Disifatkan Hina Rakyat, Guna Helikopter Kerajaan Elak Jalan Sesak Demi Tonton…

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Rakam Video Pelajar Perempuan, Pemandu Bas Atau 'Abang Bunga' DiCekup Polis

gempak
06/09/2024
03:02 MYT
Pemandu bas sekolah berusia 24 tahun yang memuatnaik rakaman video penumpang murid sekolah rendah ditahan di Simpang Renggam, awal pagi tadi.
Viral

Pelanggan Wanita Trauma, Pemandu E-Hailing Suruh Duduk Depan Atas Alasan Air Tumpah

gempak
29/08/2024
13:55 MYT
Kes berkaitan pemandu e-hailing bukanlah sesuatu yang asing lagi dalam negara ini.
Hiburan

Gaji Content Creator Cecah Puluhan Ribu Ringgit, Dr Say Dedah Pernah Terima ...

gempak
23/08/2024
09:55 MYT
Selebriti media sosial Dr Say mendedahkan dia ada menerima bayaran sebagai pembuat kandungan atau 'content creator' yang mencecah puluhan ribu ringgit.
Gaya Hidup

Pelarasan Gaji Penjawat Awam: Ini Perkara Yang Perlu Anda Tahu

gempak
16/08/2024
16:55 MYT
Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengumumkan pelarasan gaji penjawat awam hari ini, yang dijangka membawa kesan positif kepada kesejahteraan ekonomi kakitangan awam di seluruh negara.
Berita

Kumpulan Pelaksana Dijangka Terima Kenaikan Gaji Sehingga 42.7%

gempak
07/08/2024
10:30 MYT
Penjawat awam dalam kalangan kumpulan pelaksana dijangka menikmati kenaikan gaji melalui Sistem Saraan Perkhidmatan Awam (SSPA) antara 15 hingga 42.7 peratus.