Penyanyi kumpulan rock Bumiputra Rockers (BPR) , Joey tidak menafikan kesakitan akibat kemalangan jalan raya pada Jun lalu masih 'menghantui' dirinya sehingga hari ini.

Menurut Joey atau nama sebenarnya Johari Mat Rozekhi, disebabkan kemalangan yang menjadi punca empat tulang rusuknya patah itu, dia kini terpaksa menahan sakit setiap kali bangun pagi.

"Setiap hari bila bangun je dari tidur, saya rasa macam baru lepas kemalangan dia punya sakit. Tapi nasib nasib baik tak lama, lepas mandi dan makan ubat tahan sakit, kuranglah sikit penderitaan tu.

"Tulang rusuk yang patah tu sebenarnya nasib baik tidak tercucuk pada paru-paru. Kalau tercucuk boleh bocor paru-paru saya, terus ganggun nafas nak menyanyi," katanya.

Jelas Joey lagi, dia terpaksa menghabiskan ratusan wang ringgit untuk keperluan ubat paru-paru.

"Kesemuanya itu bagi memastikan pernafasan saya dalam keadaan baik.

"Saya ok je kalau menyanyi tapi faham-fahamlah lagu rock ni. Kena jaga 'pitching', kawal suara dan pernafasan. Jadi apa yang buat sekarang adalah jaga kesihatan dan banyakkan tidur.

"Kalau cukup rehat dan tidur, tiada masalah," katanya.



Joey berkata demikian pada sidang media Konsert Bumiputra Rockers Jelajah 1000 Tahun Takkan Mungkin di Amerian Mall, Balakong, hari ini.

Siri jelajah tersebut bakal bermula di Johor pada 28 Disember ini sebelum kemudiannya diteruskan ke negeri-negeri lain.

Pada mereka yang mahu menyaksikan 'comeback' kumpulan rock lagenda Malaysia ini, boleh la dapatkan tiket di www.bumiputrarockers.com.