Hiburan

Tiara Jacquelina Sahkan Tiada Pementasan Puteri Gunung Ledang Dalam Masa Terdekat - "Saya Mahu Fokus Pada ..."

Muhammad Firdaus
11/05/2024
03:55 MYT
Untuk penggemar teater tanah air, persembahan teater muzikal Puteri Gunung Ledang The Musical (PGLM) sememangnya sesuatu pementasan yang tidak asing lagi.

Mahu Fokus Perkara Lain

Akan tetapi, menurut pengarah dan penerbit Puan Seri Tiara Jacquelina berkata teater muzikal itu tidak akan diadakan dalam masa terdekat kerana dirinya mahu memfokuskan lebih dalam kerjaya bisnes berbanding seni.
"Bila dah tertunda dua tahun tu rasa macam nak buat perkara lain dulu lah. Untuk tahun ini saya nak fokus tentang Tiarasa Escapes (Resort) dan Dream Forest, selepas tu baru saya fikir yang lain.
"Kalau tak, nak buat satu persembahan tu ambil masa setahun setengah fikir pasal teater itu sahaja. Dan sebab itu saya tak boleh buat perkara-perkara lain," ujarnya.

"Saya tak pernah katakan tidak...

Dalam pada itu, pemilik nama sebenar Tiara Jacquelina Eu Effendi, 57, ketika ditemui di majlis Raya In Rainforest di Tiarasa Escapes Glamping Resort, Janda Baik, Pahang, tidak menolak kemungkinan untuk kembali mengadakan pementasan tersebut.
"Tapi saya tak pernah katakan tidak untuk kembali mengadakan pementasan itu, mungkin tiba-tiba ada mood nak buat, saya akan buat, tapi mungkin dalam bentuk atau medium yang berlainan," kongsinya lagi.
Berkongsi perkembangan terbaharu, Tiara mendedahkan perancangannya untuk membuka cawangan kedua resort Tiarasa Escapes dan Dream Forest pada hujung tahun ini.
"Tahun ini dan tahun hadapan saya sedang fokus untuk Dream Forest di Langkawi dan juga Tiarasa Escapes. Jadi kami merancang untuk membuka cawangan kedua Dream Forest dan juga Tiarasa jika tidak pada hujung tahun ini, mungkin pada tahun hadapan," katanya.

BERITA TRENDING:Individu Hina Anak Caprice Diminta Melutut Mohon Maaf, Ada Yang Setuju & Ada Yang Tidak

Sekadar info, teater Puteri Gunung Ledang sebelum ini dibatalkan selepas pihak penerbit mengambil keputusan membatalkan persembahan berkenaan selepas meneliti pelbagai aspek pementasan.
Pihak penerbit turut mengembalikan bayaran pembelian tiket kepada peminat-peminat susulan pembatalan tersebut.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Isteri Baim Wong, Paula Verhoeven Pakai Tudung Sebab Takut Mati

gempak
06/07/2024
12:55 MYT
Pada saat rumah tangga pasangan selebriti Indonesia, Baim Wong dan isteri Paula Verhoeven dikhabarkan sedang bermasalah, Paula Verhoeven tenang memberi fokus terhadap dirinya sendiri
Hiburan

“Sedih Bila Dengar Adik-Adik Industri Mengadu Ada Suara Kata Budak Teater Bukan Selebriti, Kenapa Nak Kena Bayar Mahal,” - Farah Ahmad

gempak
05/07/2024
07:55 MYT
Pelakon Farah Ahmad mendedahkan keseronokan berlakon dapat dirasai apabila dapat bermain rasa dengan rakan gandingan terutama yang mempunyai asas dalam teater dan lakon.
Hiburan

Ili Hitz FM Berhijab Sejak Ramadan, Pemergian Ibu Jadi Asbab - "Saya Mula Muhasabah Diri, Fikir Tentang Kematian"

gempak
05/07/2024
02:55 MYT
Tampil mengenakan hijab, penyampai radio Hitz.fm, Ili Ruzanna berkongsi serba sedikit tentang penghijrahannya baru-baru ini.
Hiburan

Michael Ang Tak Boikot Ruhainies, Sedia Bekerjasama - "Cuma Bakat Lakonan Dia Tak Ada Lagi Yang Sesuai Dengan Watak Saya Cari"

gempak
04/07/2024
08:55 MYT
Pengarah dan penerbit popular, Michael Ang enggan memboikot pelakon sensasi Ruhainies biarpun terheret dalam kontroversi panas membabitkan rumah tangga Aliff Aziz dan Bella Astillah.
Hiburan

Seniwati Sarimah Ahmad Tak Galakkan Cucu Berlakon, Sadiq Jamil; "Nenek Mengeluh Bila Saya Masuk Sekolah Seni, Tapi Saya Buat Demi ..."

gempak
04/07/2024
04:18 MYT
Pelakon meningkat naik, Sadiq Jamil mendedahkan neneknya, seniwati terkenal Datuk Sarimah Ahmad, 82, tidak pernah menggalakkan dirinya untuk menceburi bidang lakonan.