Penyanyi Lan Solo mengimbau kembali situasi cemas yang dihadapinya sekeluarga ketika rumahnya ditenggelami banjir pada tahun lalu.

Berdepan dengan situasi kawasan perkampungan di Puchong tenggelam dek paras air sampai ke bumbung, Lan mengakui sehingga kini ada perasaan trauma setiap kali hujan lebat tak berhenti.

“Setahun yang lalu… pertama kali berhadapan situasi macam ini. Banjir! Banyak kampung-kampung di kawasan Puchong tenggelam. Ada yang paras air sampai ke bumbung.

“Sampai sekarang kalau hujan lebat tak berhenti memang semua dah risau… risau kejadian berulang!” kata Lan.

Bekas vokalis kumpulan Kristal itu turut memuat naik semula gambar-gambar keadaan kawasan perumahannya yang dilanda banjir pada tahun lalu di Instagram miliknya.

Sementara itu, Lan turut mendoakan penduduk yang sedang melalui fasa banjir di kawasan pantai timur dipermudah segala urusan dan diberikan kekuatan untuk hadapi ujian tersebut.

“Kami doakan… mereka yang sedang melalui fasa banjir terutama di sebelah pantai timur, moga dipermudah segala urusan, dilindungi dan diberikan kekuatan dalam menghadapi ujian seperti ini,” ujarnya.

Hujan yang berterusan lebih 30 jam di Kelantan dan Terengganu menyebabkan beberapa kawasan pendalaman dilanda banjir yang sangat teruk.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.