Perayaan Hari Krismas bakal menjelang tidak lama sahaja lagi. Semestinya, ramai dalam kalangan ibu bapa yang sedang merancang percutian menarik untuk seisi keluarga.

Buntu tidak tahu mahu ke mana? Mungkin anda boleh mempertimbangkan untuk membawa anak-anak ke Skyline Luge Kuala Lumpur yang telah pun dibuka bermula pada hari ini!

PILIHAN PEMBACA: #TravelMana: Nak Pergi China Dah Tak Perlu Visa… Tapi Dengan Syarat

Merupakan taman rekreasi pertama seumpamanya di Malaysia, taman rekreasi mesra keluarga ini adalah tapak Luge kedua di Asia Tenggara dan yang kelapan di dunia.


Taman aktiviti Skyline Luge menampilkan jumlah trek sepanjang lebih 1.6 kilometer yang terdiri daripada empat trek dengan tema berbeza, iaitu Legenda, Ultra, Graviti dan Ekspres dengan setiap satunya menjangkau sehingga 650 meter.



Ciri-ciri unik taman ini terletak pada terowong terpanjang yang pernah dibina dalam portfolio Skyline, yang dilimpahi lampu LED bergerak yang penuh keajaiban.

Selain itu, pengunjung bukan sahaja boleh merasai pengalaman menaiki Luge yang mampu memacu adrenalin, malah ibu bapa juga boleh membawa anak-anak ke kawasan FunPark yang mempunyai pelbagai tarikan seperti Big Bucket Splash, Fruity Frenzy dan Jumpshot.

Skyline Luge dibuka setiap hari kecuali hari Rabu, pada pukul 10 pagi hingga 6 petang. Waktu operasi dilanjutkan sehingga pukul 10 malam pada hari Jumaat, Sabtu dan Ahad.

Tiket masuk dijual pada harga bermula RM20 dan layari skylineluge.my untuk maklumat lanjut.