Media sosial menjadi salah satu punca terbesar kita sering terpengaruh dengan sesuatu perkara. Daripada melihat content seseorang, kita boleh ter ‘racun’ dan mahu menikmati perkara yang sama.

Selain ter’ racun’ membeli barangan atau mencuba makanan tular, seorang pemuda ini sanggup terbang ke negara jiran Indonesia untuk menikmati pengalaman dikejar zombi!

Tular kini di Jakarta, Indonesia apabila ada satu tarikan terbaharu, Train To Apocalypse yang diinspirasikan daripada filem seram terkenal Korea, Train To Busan.

Pemuda yang dikenali sebagai @airieysayuti20 ini merasai pengalaman dikejar zombi di sebuah stesen keretapi dan sempat merekodkan sebuah rakaman video untuk tatapan umum.

Menerusi perkongsian tersebut, pengunjung dibawa menaiki sebuah keretapi MRT dan kemudian berhenti di stesen yang terbengkalai terpinggir.

Di sana, mereka perlu mencari jalan keluar apabila dikejar oleh zombi yang menantikan kehadiran manusia.

@airieysayuti20 Sebab pengaruh tiktok lah ni, terpaksa fly ke indonesia sbb nak cuba ✈️? tak full, sbb stngah tempat xboleh nak record? #traintoapocalypse #traintobusan #indonesia ♬ suara asli - kepolo - AZ

Di ruangan komen, ramai wargamaya meluahkan rasa gusar mereka jika berhadapan dengan situasi terbabit.

@WaWa:aku rase kalau aku kat sane...aku yang macam zombi.”

@Athena Thainie:JADI PENASARAN GUE.”

@Suri Eddris:Rela menyamar jadi zombie je kalau kena paksa pergi sana. Takut wehh.”

@BrowNiesh :Ya Allah jangan aku yg teracun pergi sana dahhhh… jangan jangan jangannnn.”

@Sunny Nini:Buatlah kat abandon school macam all of us are dead… lagi best.”