,
Laman Utama

Tukar ‘Gift’ Jadi Duit, Aleeya Zailan Panjangkan Pahala Dengan Menderma - "Alhamdulillah Saya Diberi Rezeki Murah"

Amri Hassan
03/11/2022
05:52 MYT
Pasti ramai yang terkejut apabila pasangan usahawan viral, Aleeya Zailan dan Azri Aziz menerima jumlah hadiah yang memberangsangkan setiap kali sesi siaran langsung di platform media sosial mereka.
Popular dengan keletah bersahaja dan perkongsian pelbagai konten masakan, Aleeya dan suaminya yang mesra digelar Big Boss hakikatnya menggunakan wang terkumpul dari hadiah sesi siaran langsung dengan cara bermanfaat!
"Alhamdulillah ramai yang menyokong malah kadang-kadang saya sendiri terdiam dan terharu dengan sokongan yang diberikan.
"Mereka tidak lokek memberikan hadiah kepada saya setiap kali saya live dan setiap hadiah yang diberikan itu mewakili nilai ringgit tertentu," kongsi Aleeya.
Baginya, usaha itu juga dapat memanjangkan pahala buat pengikutnya dan dimanfaatkan sebaik mungkin.
Bukan hanya kutipan hadiah berkenaan, Aleeya dan suami turut menambah sumbangan dengan wang peribadi mereka sendiri.
"Alhamdulillah saya diberikan rezeki yang murah, jadi hadiah itu saya kongsikan kepada mereka yang memerlukan. Pada masa sama saya panjangkan sedekah pengikut saya kepada pihak tertentu.
"Bagi saya, apabila menderma dan membantu mereka yang memerlukan. Itulah antara kepuasan saya dan suami dapat rasakan," katanya yang banyak membantu anak-anak dan golongan asnaf.
Baru-baru, pemilik perniagaan jenama Avenys ini mencuri perhatian apabila memasak sendiri hidangan untuk disumbangkan kepada masjid.
Aleeya dan suami yang dikenali sebagai Big Boss memasak sendiri 340 kilogram sambal sotong bagi penduduk menyambut sambutan Maulidur Rasul.
BACA: Masak Sendiri 340 Kilogram Sotong Untuk Sedekah Masjid, Ramai Puji Usaha Murni Aleeya Zailan & Suami!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Lakonan Haram Kerana Ada Unsur Intim, Boleh Runtuhkan Institusi Keluarga - Mufti Tegur Isu Tular Ibu Anak Berlakon Jadi Suami Isteri

gempak
17/09/2024
05:50 MYT
Sebarang bentuk lakonan yang mempunyai unsur intim adalah haram dan berupaya mendatangkan kemudaratan selain menyumbang kepada keruntuhan institusi kekeluargaan di negara ini.
Berita

Wanita Guna Anak Buat Konten POV ‘Suami’ Di TikTok Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Kak, Tak Elok Buat Video Macam Itu…”

gempak
14/09/2024
00:55 MYT
Menerusi tinjauan Gempak, ada beberapa video yang dimuat naik oleh pemilik TikTok berkenaan menjadikan anaknya sebagai konten ‘Point of View ‘(POV) di mana dia cuba menggambarkan remaja lelaki itu sebagai suami.
Hiburan

“Saya Suka Sebab Itu Saya Buat, Kalau Tidak…” - Siti Nurhaliza Jawab Tuduhan Netizen Kata Tak Ada Job

gempak
11/09/2024
04:55 MYT
Dengan nada yang lembut, Siti Nurhaliza meminta supaya peminat tidak mengeluarkan kenyataan sebegitu.
Viral

Menyamar Jadi Rakyat Palestin Untuk Minta Derma, Netizen Bengang Dengan Sikap Warga Asing - "Senang-Senang Je!"

gempak
10/09/2024
09:55 MYT
Di saat rakyat Palestin teruk dibedil oleh rejim Zionis di negara sendiri, ada pula sesetengah pihak yang mahu mengambil kesempatan terhadap isu tersebut.
Hiburan

Baggio Damasutra Seronok Buat Live Di TikTok, Nafi Terdesak Tiada ‘Job’ - "Saya Masih Aktif..”

gempak
08/09/2024
23:55 MYT
Sering bergiat aktif melakukan siaran langsung di TikTok, vokalis Damasutra, Baggio menafikan dirinya terdesak susulan didakwa tiada tawaran pekerjaan.