Laman Utama

Tumbuk Muka, Kejar Jururawat, Pesakit Covid-19 Larikan Diri Terjatuh Tingkat 5 Hospital Sg Buloh

Gempak
25/08/2021
09:20 MYT
Macam-macam karenah apabila frontliner terpaksa berhadapan dengan seorang pesakit Covid-19 yang menumbuk muka seorang jururawat sebelum melarikan diri.
Namun cubaan melarikan diri itu tidak berjaya kerana pesakit tersebut cedera parah selepas terjatuh dari tingkat lima ketika cuba melarikan diri dari Hospital Sungai Buloh, kelmarin.
Difahamkan kejadian berlaku selepas mangsa yang berusia 33 tahun dimasukkan di dalam wad hospital itu pada 3 pagi hari sama akibat positif Covid-19.
Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Shafa'aton Abu Bakar berkata, pesakit yang kelihatan murung itu cuba keluar dari wad sebelum bergelut dengan jururawat yang cuba menghalangnya.
"Pesakit lelaki itu bertindak agresif terhadap jururawat dengan menumbuk muka dan mengejar jururawat yang menghalangnya untuk keluar dari wad berkenaan.
"Dia turut mengganggu pesakit lain sebelum pergi ke tepi tingkap wad berkenaan dan cuba terjun," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Beliau berkata, kejadian itu disedari staf lain hospital dan cuba menyelamatkannya, namun pesakit itu akhirnya terjatuh ke aras bawah hospital.
Menurutnya, mangsa kemudian dibawa ke Unit Rawatan Rapi (ICU) untuk menerima rawatan lanjut kerana cedera di badan dan muka.
Katanya, kes masih dalam siasatan polis untuk tindakan selanjutnya.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Budak 4 Tahun Maut Terjatuh Dari Tingkat 16 Di Putrajaya

gempak
16/07/2024
09:18 MYT
Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun maut dipercayai terjatuh dari tingkap bilik tidur utama kediamannya di tingkat 16, Presint 9, di Putrajaya pada Selasa.
Hiburan

Vokalis Radja, Ian Kasela Jatuh Pentas Sebab Kaca Mata Hitam

gempak
10/07/2024
12:00 MYT
Vokalis Radja, Ian Kasela sangat ikonik dengan gaya cermin mata hitam sewaktu membuat persembahan.
the-hardest-singing-show

THSS: Didakwa Tak Nasihat Isteri, Nabil Mahir Terima Teguran Netizen Dengan Terbuka

gempak
08/07/2024
13:55 MYT
Suami kepada penyanyi, Ayda Jebat iaitu Nabil Mahir tampil mengulas dakwaan netizen mengenaidirinya yang tidak menjalankan peranan sebagai suami dengan baik.
Berita

COVID-19: Tiada Lagi Kuarantin Di Rumah Mulai 15 Julai

gempak
05/07/2024
18:40 MYT
Individu positif Covid-19 tidak lagi dikenakan Perintah Pengawasan dan Pemerhatian (HSO) atau kuarantin di rumah dan tidak perlu melaporkan status positif ujian kendiri dalam aplikasi MySejahtera berkuat kuasa 15 Julai ini.
Hiburan

Rezeki Berlakon Datang Gara-Gara COVID-19, Arfie Shah Akui Masih Nervous Setiap Kali Uji Bakat Lakonan

gempak
05/07/2024
03:55 MYT
Pelakon baharu, Arfie Shah mendedahkan yang dia membina badan sebelum menjalani penggambaran bagi drama siri Astro Originals, X-Change.