Berita

“Tunggu Aku Balik” - Sahabat Kenang Kata-Kata Terakhir Acap

Gempak
19/05/2024
08:55 MYT

“Tunggu aku balik…” begitu kata-kata terakhir yang diterima daripada Allahyarham Konstabel Ahmad Azza Fahmi Azhar oleh sahabatnya, Mohammad Fakhrul Syakirin menerusi satu panggilan video sebelum pergi bertemu Ilahi.

Menurut Fakhrul, Ahmad Azza Fahmi Azhar atau lebih senang dipanggil Acap sering berpesan kepadanya dan rakan lain agar menunggu kepulangannya ke kampung.
"Kami tidak sangka pula nantikan kepulangan itu berkaitan kepulangan jenazahnya ke kampung hari ini. Kami sepatutnya pergi berkonvoi ke utara Semenanjung akhir bulan depan,” katanya ketika ditemui Bernama di kediaman Allahyarham pada Sabtu.
Mohammad Fakhrul Syakirin berkongsi, dalam kalangan rakan-rakan sekampung, Allahyarham Ahmad Azza Fahmi memang sering memberi idea untuk menjalankan aktiviti bersama apabila pulang bercuti.

"Ada sahaja cadangan mahu berkonvoi motosikal atau bercuti di pulau. Kali terakhir kami berkonvoi pada dua tahun lepas, kami ke Melaka, sebelum arwah menjalani latihan polis.

"Kalau tidak berkonvoi, kami biasanya akan ke Ipoh (pusat boling terdekat), sebab arwah suka main boling,” katanya.

Sementara itu, Syafiq Aiman Ab Halim, 23, berkata, dia pasti akan merindui kenangan menanti Allahyarham setiap kali pulang bercuti di kampung.
"Setiap kali balik kampung, arwah Ami akan datang ke rumah saya dan tidur di sini, selepas Subuh barulah pulang ke rumah.
"Dia kebiasaannya balik selepas waktu bekerja dan akan tiba di Bidor jam 4 pagi. Mungkin dia tidak mahu kacau keluarga kerana ibu bapanya bekerja pada keesokan harinya,” katanya yang bekerja sendiri dan tiada masalah untuk menanti kepulangan sahabatnya itu setiap kali Allahyarham pulang ke kampung.
Sumber: Bernama menerusi Sinar Harian

ARTIKEL BERKAITAN: Lelaki Bertopeng Ceroboh Balai Polis Ulu Tiram, Dua Anggota Polis Maut & Seorang Cedera Parah

ARTIKEL BERKAITAN: Motif Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Untuk Rampas Senjata Api

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Ibu Bapa Albertine Leo Tidak Kenal Mana-Mana Suspek Culik, Polis Masih Teruskan Siasatan!

gempak
25/07/2024
10:25 MYT
Ibu bapa kepada Albertine Leo Jia Hui, 6, tidak mempunyai sebarang hubungan dengan kelima-lima suspek yang direman bagi membantu siasatan kes penculikan kanak-kanak itu.
Sukan

Selepas Hampir Sebulan, Jasad Pemain Badminton China Masih Disimpan Di Hospital Yogyakarta

gempak
25/07/2024
01:30 MYT
Jasad pemain badminton China, Zhang Zhi Jie, yang meninggal dunia di geloanggang sewaktu dalam perlawanan Kejohanan Remaja Asia di Yogyakarta, Indonesia, pada 30 Jun lalu, sehingga kini masih belum dituntut oleh pihak keluarganya.
Berita

Abang Farah Kartini Dakwa Jumpa Suspek 4 Hari Selepas Adik Hilang - "Dia Nampak Takut-Takut"

gempak
24/07/2024
17:00 MYT
Abang kepada Allahyarhamah Nur Farah Kartini iaitu Mohd Farriza Azmi mendakwa dirinya ada berjumpa dengan lelaki yang didakwa terlibat dengan kes pembunuhan adiknya sebelum suspek berkenaan ditahan pihak polis.
Berita

Abang Bintang Bola Sepak Safawi Rasid Meninggal Dunia

gempak
24/07/2024
15:05 MYT
Bintang bola sepak Terengganu FC (TFC), Safawi Rasid menerima berita menyedihkan apabila abangnya, Ahmad Muslim Rasid meninggal dunia.
Berita

Pemilik Suara Nobita Meninggal Dunia Di Usia 88 Tahun

gempak
24/07/2024
10:20 MYT
Pemilik suara yang terkenal dengan karakter Nobita Nobi dalam siri anime popular Doraemon, Noriko Ohara, dilaporkan meninggal dunia pada 12 Julai ketika berusia 88 tahun.