,
Sukan

Ucap Tahniah Kepada Beregu Muda Badminton Malaysia, Perbualan Lucu Lee Chong Wei Dengan Anak Pula Jadi Perhatian - “Aku Tak Tahu Nak Lempang Ke…”

Asyikin Mayudin
24/10/2024
07:25 MYT
Legenda badminton negara, Datuk Lee Chong Wei, mengucapkan tahniah buat beregu muda lelaki Malaysia iaitu Aaron Tai-Kang Khai Xing selepas muncul juara Kejohanan Badminton Remaja Dunia Di Nanchang, China pada Rabu.

Ucapan tahniah

Lee Chong Wei menerusi perkongsian di laman Facebook berkata perjuangan pasangan muda itu mengingatkannya kepada zaman mudanya.

"Tahniah kepada Aaron Tai dan Kang Khai Xing kerana mengharumkan nama Malaysia dengan menjuarai Kejohanan Remaja Dunia! Melihat perjuangan kalian, mengingatkan saya kepada masa muda saya, tetapi anda berdua telah berjaya merangkul gelaran yang saya tidak pernah capai!.

"Dedikasi dan sikap pantang menyerah kalian telah membuahkan hasil, dan masa depan badminton Malaysia kini lebih cerah dengan bakat seperti anda berdua!

ARTIKEL BERKAITAN: Lee Zii Jia Hadiahkan Raket Kepada Hairul Azreen - "Ini... Framelah!"

ARTIKEL BERKAITAN: Guna 'Kabel' Hingga Dapat Bergambar Bersama Lee Zii Jia, Nabil Ahmad Gembira Dapat Sambut Champions Pulang

ARTIKEL BERKAITAN: “Peluh Tak Berhenti…” – Datuk Lee Chong Wei Kongsi Situasi Cemas Ketika Bermain Di Olimpik

ARTIKEL BERKAITAN: Momen Pemain Wanita Amerika Syarikat Terkesima Lihat Lee Zii Jia Jadi Tumpuan Netizen!
"Ingat, ini hanyalah permulaan. Teruskan mencabar diri, menjadi kehebatan, dan jangan pernah berhenti mempercayai kemampuan diri. Dunia sedang memerhati dan percayalah, kalian mempunyai apa yang diperlukan untuk menaklukinya!
"Dan semua orang… ingatlah nama-nama ini juga, Dania Sofea Zaidi (akan genap 17 tahun bulan depan) dan Low Zi Yu (baru 14 tahun). Saya menonton permainan mereka dengan penuh kebanggaan,” katanya.

Perbualan lucu

Pada perkongsian yang sama itu juga, dia turut berkongsi kisah lucu perbualan bersama anaknya yang ingin belajar membuat karangan.

"Tengahari tadi. Sambil layan Badminton di kaca TV sambil layan homework budak-budak. Terrance : “Papa . Bole ajar I buat karangan?

"Aku : ‘Papa takde la pandai tapi cube ya’. Kingston dengan sombong : ‘Biar aku ajar ko Terrance. Aku bole buat satu karangan paling pendek di dunia yang seram, lucu dan menyedihkan.’
”Aku : ‘Mana mungkin seram, lucu dan sedih semua sekali. Kau cuba la. Aku menilai. Jangan sombong.’ Kingston : ‘Pada suatu masa dahulu, ada seekor hantu yang menakutkan… (sambil tunjuk muka hantu) satu hari, dia terkentut. Arg… lucukan.’
"Lepas tu, dia terhidu kentutnya, busuknya tertusuk ke hati hantu, dan terus tamat hayat hantunya keseorangan… nah sedihkan. Itu dia karangan pendek yang seram, lucu dan menyedihkan.
"Aku tak tau la nk lempang ke sayang budak ini, dari mana la datang idea idea busuk ni,” kongsinya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Pertarungan ‘Gila’, Lee Chong Wei Anggap Aaron Chia & Soh Wooi Yik Hero Negara - “Game Yang Patut Kalah Tapi Gandingan Lelaki Sejati Melaka-KL Ini…”

gempak
04/08/2024
23:55 MYT
Legenda badminton negara, Datuk Lee Chong Wei menyifatkan perlawanan beregu lelaki antara Malaysia dan Denmark merupakan pertarungan yang paling mendebarkan.
Laman Utama

[VIDEO] “Aku Cinta Kamu”... Netizen Geli Hati Bila Lee Chong Wei Ajar Lin Dan Cakap Bahasa Melayu

gempak
05/06/2023
11:50 MYT
Comel telatah mereka berdua!
Laman Utama

"Ini Untuk Malaysia!" - Patung Lilin Atlet Negara Pertama Lee Chong Wei Bakal Sebaris Cristiano Ronaldo & David Beckham

gempak
04/03/2023
04:39 MYT
Patung Lilin Atlet Negara Pertama Lee Chong Wei Bakal Hiasi Muzium Di Hong Kong
Laman Utama

Lee Chong Wei Selamat Timang Anak Ke-3- " Terima Kasih Buat Isteri Tercinta..."

gempak
28/11/2022
23:01 MYT
Lee Chong Wei Selamat Timang Anak Ke-3
Laman Utama

Patung Lilin Lee Chong Wei Di Madame Tussauds Singapura!

gempak
13/10/2022
11:25 MYT
Patung lilin jaguh badminton Malaysia dipamerkan untuk paparan terhad di Singapura dan bakal dipindahkan secara kekal ke Madame Tussauds di Hong Kong pada suku pertama 2023
BorakSeeni