Teknologi baru yang bakal menjadi model yang terbaru pada tahun ini, Huawei MateBook 14 akan ini dilancarkan di Malaysia pada 30 Oktober 2020.

Kalau anda sedang mencari komputer riba yang sesuai dengan gaya hidup aktif, inilah masanya untuk anda bertukar kepada HUAWEI MateBook 14 yang sangat canggih, berkualiti dan cukup berbaloi! Dinilai sebagai ‘Best Overall’ oleh Tech Advisor, media yang berwibawa, siri HUAWEI MateBook selalu terkenal dengan reka bentuk estetik dan skrin penuh mereka.

Huawei telah terus berinovasi dan meningkatkan produk untuk secara beransur-ansur mewujudkan reputasi yang baik dan asas pengguna untuk siri MateBook. Dengan harga mampu milik, kami senaraikan enam apsek penting di dalam MateBook 14 yang pasti anda yakin untuk milikinya.

Skrin laptop terbaik dengan rangkaian harga yang sama.



HUAWEI MateBook 14 dilengkapi dengan paparan definasi tinggi 2K, di mana ia merupakan skrin berkualiti tinggi anda boleh dapati dengan linkungan harga yang sama. Lebar sempadan bingkai kiri dan kanan MateBook 14 hanya berukuran 4.9mm, mewujudkan paparan ‘bezel mikro empat sisi’ dengan nisbah skrin-ke-badan hingga 90%.

MateBook 14 juga menggunakan paparan definisi tinggi beresolusi 2160 * 1440, PPI mencapai 185. Kesan visual skrin 2k tidak dapat ditandingi oleh 1080P dan liputan gamut warna seluas 100% sRGB sudah cukup untuk membuatkan kebanyakan notebook bersaiz 14 inci tampak kecil.

Kalau sudah berdefinisi tinggi, sudah tentu warna yang dipaparkan cukup terang bagi menyokong kawalan warna dalam reka bentuk. Kecerahan 300 nits akan memastikan pengalaman menonton yang baik walaupun anda berada dalam apa jua persekitaran Nisbah kontras tinggi hingga 1500: 1 juga menghalangnya daripada tampil kelabu ketika melihat gambar atau video.

Skrin penuh 2K MateBook 14 dihasilkan dengan teknologi keselesaan mata cahaya low-blue yang diperakui oleh TÜV Rheinland Jerman pada telefon bimbit dan tablet Huawei. Ia menggunakan kombinasi lembut dan keras untuk menyesuaikan keseimbangan putih dan rona layar secara automatik untuk mencapai penyaringan cahaya biru berbahaya. Ia memberikan otosensitiviti yang selesa, melegakan keletihan visual dan mata dapat dilindungi dengan baik.

Notebook ultraportable dilengkapi pemprosesan berprestasi tinggi



HUAWEI MateBook 14 dilengkapi dengan pemproses berprestasi tinggi AMD Ryzen 4000H yang baharu, Selain itu, ia juga menggunakan pemproses siri H di dalam notebook ultraportable yang memberikan ciri-ciri ringan dan kuat. Proses 7nm dan seni bina Zen2 menjadikan produk ini langsing dan hebat. Pastinya produk ultra tipis dan ringan ini akan menjadi penanda aras kepada jenama lain untuk dijadikan contoh.

Produk luar biasa ini turut menggunakan reka bentuk badan aloi aluminium yang selesa dan halus apabila disentuh. Beratnya hanyalah 1.49 kg. Bahagian badan yang paling tebal adalah sekitar 15.9 mm.

Notebook ultra tipis dan ringan ini juga peka kepada reka bentuk produk, sistem pelesapan haba, dan pengurusan bateri.

Dengan kuasa AMD Yes!, prestasi MateBook pasti hebat!



‘AMD Yes!’ merupakan satu terma tular yang direka oleh peminat AMD. Jenama teknologi hebat ini telah melancarkan pemproses Ryzen yang memberikan banyak kelebihan untuk prestasi laptop yang memuaskan.

Huawei MateBook 14 yang dikeluarkan di Malaysia akan menggunakan pemproses 6-core 12-thread AMD Ryzen 5 4600H atau 8-core 16-thread Ryzen 7 4800H.

Kedua-duanya diilhamkan daripada pembinaan proses 7nm Renoir (Zen 2) AMD dan turut mempunyai fungsi lengkap. Fail PPT bersaiz 1GB hanya memerlukan 2.5 saat untuk dibuka manakala 300 gambar bersaiz 7.5GB menggunakan Adobe Photoshop Lightroom dapat dilihat hanya dalam masa 2.6 saat. Selain itu, gunakan Visual Studio untuk mengumpulkan 3.4 juta baris kod dengan hanya 4 minit 10 saat diperlukan, sememangnya setanding seekor haiwan!

Dengan pemproses AMD juga, MateBook 14 juga dapat melepaskan haba dengan lebih baik. Selain kepada prestasi yang hebat, generasi baru MateBook 14 juga mempunyai memori 16G berkapasiti besar sehingga 512GB PCIe NVMe SSD. Bukan sahaja lebih banyak perisian dan fail dapat dibuka dengan mudah dan bebas tekanan tetapi ia dapat mencapai penyimpanan fail besar dengan cakera rangkaian dalam talian.

Adaptasi teknologi telefon pintar yang super cool!



Huawei MateBook 14 adalah komputer riba berprestasi tinggi yang menyelesaikan masalah pelepasan haba dengan cekap. Penyelesaiannya terletak di di papan utama notebook ultraportable ini yang merupakan sumber haba. Dengan menjadikan motherboard lebih kecil, ia memberi lebih ruang untuk menghilangkan haba.

Kini komputer riba yang dilengkapi dengan pemproses berprestasi tinggi (H-series) kebiasaannya bersaiz tebal 20mm, manakala Huawei MateBook 14 hanya setebal 16mm sahaja. Semuanya dipelajari daripada telefon pintar HUAWEI.

Huawei MateBook 14 dilengkapi dengan kipas penyejuk sirip jerung yang dipertingkatkan. Bilah berbentuk S berketumpatan tinggi ultra tipis 0.15-0.20mm digunakan untuk meningkatkan ruang bendalir dan memperbaiki keadaan aliran masuk; lebih daripada 79 bilah berketumpatan tinggi meningkatkan sekatan bilah pada aliran udara, mengelakkan penghasilan pusaran, membiarkan aliran udara cepat berlalu, dan meningkatkan kesan pelesapan haba.

Huawei MateBook 14 turut dilengkapi dengan teknologi penapisan pintar yang memantau suhu keseluruhan mesin secara tepat melalui enam sensor suhu dan secara berkesan meningkatkan kecekapan kipas. Apabila notebook ini digunakan untuk tugas ringan, ia akan beralih kepada mod senyap sehingga anda semua akan lupa pada kewujudan kipasnya. Jika digunakan dengan kerap, kelajuan kipas akan meningkat secara berturutan mengikut kestabilannya.

Pengecasan pantas



HUAWEI MateBook 14 turut mewarisi teknologi telefon pintar iaitu pengecasan yang super pantas. Pengecas USB-C 65 W adalah penjana kuasa yang beratnya hanyalah 160 g dan muat tepat di dalam poket anda. Ia menyediakan pengecasan pantas untuk HUAWEI MateBook 14 serta pengecasan super untuk telefon Huawei yang menyokong HUAWEI SuperCharge.

Bateri berkapasiti hingga 56 Wh juga digabungkan dengan teknologi penjimatan kuasa pintar Huawei dan produk ini dapat digunakan selama 2.5 jam setelah pengisian cepat selama 15 minit. Antara kejutan lain yang terdapat di dalam MateBook 14 adalah butang kuasa cap jari yang menggabungkan keselamatan dan kemudahan.

Menggunakan kepakaran teknologi keselamatan cap jari dari telefon ke komputer riba, MateBook 14 yang baru menggunakan reka bentuk dua dalam satu pengenalan cap jari dan butang kuasa pada sistem Windows. Anda boleh menekan butang semasa komputer riba dimatikan dan ia akan hidup dan kemudian log masuk ke Windows tanpa anda perlu memasukkan cap jari anda lagi.

Berbanding dengan komputer riba lain yang telah dilancarkan, Huawei MateBook 14 mempunyai prestasi teras yang lebih kuat, kualiti skrin yang tidak dapat dikalahkan dan kualiti dan ekologi lengkap dari perspektif reka bentuk. Pasti ia akan menjadi komputer riba terlaris tahun ini!

Pusat pengalaman pengguna - Komputer riba dengan cara telefon pintar



Konsep-konsep popular yang biasanya dijumpai pada telefon pintar telah diaplikasikan kepada MateBook 14, seperti FullView Display, multi-touch control, pelepasan haba yang efisien, pengecasan yang laju gila, unlock guna cap jari, dan interaksi pintar.

MateBook 14 mengadaptasikan idea telefon bimbit dan menyediakan versi sentuhan untuk dipilih. Versi sentuhan menyokong sentuhan sepuluh titik dan boleh menggesek tiga jari untuk mengambil screengrab dan kemudian menangkap kawasan tertentu pada layar dengan melukis bentuk. Komputer riba secara automatik mengenali teks dalam ruang yang anda tangkap yang kemudian anda dapat dengan cepat menampalnya ke dalam dokumen. Menangkap dan mengedit tangkapan skrin tidak pernah semudah ini.

Di bawah Huawei unik, sistem ‘kolaborasi multi-layar’ ini dapat secara langsung berkongsi layar telefon bimbit ke PC untuk mencapai ‘satu layar mengoperasikan dua sistem’. Dengan skrin sentuh komputer riba, anda hanya perlu menyeret dan melepaskan terus ke skrin untuk memindahkan fail. Pengguna hanya perlu fokus pada satu skrin komputer riba dan dapat menangani kedua-dua tugas pejabat secara profesional di PC dan juga aplikasi mudah alih di telefon; anda juga dapat langsung membuka dan mengedit fail di telefon bimbit di MateBook 14, dan menerima audio dan video mudah alih panggilan.



HUAWEI MateBook 14 akan mula dijual di Malaysia pada 30 Oktober dengan harga dari RM3,799! Anda boleh pra-tempah HUAWEI Matebook 14 sekarang hingga 29 Oktober melalui saluran seperti Shopee, Harvey Norman dan Senheng serta menikmati hadiah percuma bernilai RM 1,177! Klik sini untuk pelbagai maklumat lanjut. Jangan lepaskan peluang keemasan ini!