Penyanyi kontroversi, Baby Shima memberitahu yang dia akan bertanding pada pilihan raya negeri (PRN) yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Menerusi video yang dimuat naik di Instagram, Baby Shima tidak memberitahu parti manakah yang menjadi pilihan untuk diwakili kelak.

"Assalamualaikum rakyat Malaysia, dengan ini saya ingin mengumumkan yang saya akan bertanding PRN ini untuk berkhidmat dan membela rakyat.

"Ingat, kamu (pengundi) bawa perubahan (kepada negara). Fikir-fikirkan lah anak muda," katanya.

Meninjau ruangan komen, rata-rata menyokong keinginan Baby Shima yang secara tiba-tiba terjun ke bidang politik.



Namun, ada juga yang tidak senang dan menganggap pengumuman tersebut sebagai satu hal yang tidak masuk akal.

Terdahulu, penyanyi rap, Altimet yang mewakili PKR sah bertanding pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Selangor bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Lembah Jaya.

Untuk rekod, suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada 5 Julai lalu menetapkan PRN di enam negeri diadakan serentak dengan 12 Ogos ini sebagai hari pengundian manakala 29 Julai sebagai hari penamaan calon.

Sementara itu, hari pengundian awal ialah pada 8 Ogos ini. Perkara itu dimaklumkan Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Ghani Salleh dalam sidang media di Menara SPR, Selangor.

Abdul Ghani berkata, tempoh berkempen ditetapkan selama 14 hari bermula selepas pengumuman calon bertanding sehingga jam 11.59 malam, 11 Ogos ini.

BACA: Isu Seragam Jururawat Ketat, Baby Shima Bersuara - “Seumur Hidup Saya Pergi Klinik Atau Hospital, Tak Pernah…”

BACA: “Lainlah Minum Arak” - Baby Shima Kecewa Video Minum Dari ‘Botol Susu’ Masih Jadi Isu​