Dah ramai kena ruqyah? Filem aksi seram, Qodrat telah berjaya mengutip RM1.1 juta jualan tiket dalam masa lima hari.

Filem hebat dari Indonesia yang diarahkan oleh Charles Gozali itu telah menggegarkan diseluruh pawagam Malaysia sejak 24 November lalu.

Qodrat menyaksikan sebuah naskah hebat yang dibintangi oleh pelakon ternama Indonesia seperti Randy Pangalila, Vino G. Bastian dan Marsha Timothy.

Filem yang dipersembahkan oleh Astro Shaw Sdn. Bhd., Magma Films & Rapi Studios ini mengisahkan tentang seorang Ustaz Qodrat yang berpuluh tahun menggunakan ilmu ruqyah untuk menolong orang namun gagal meruqyah anaknya sendiri, Alif Al-Fatanah yang dirasuki syaitan bernama Assuala.

Mencari jawapan atas kegundahannya, Qodrat pulang ke tempatnya menuntut ilmu. Namun, tempat itu sudah tidak seperti dulu kerana gangguan-gangguan yang tidak dapat dijelaskan.

Ketika situasi semakin tegang, Qodrat harus berhadapan dengan traumanya ketika meruqyah Alif Amri iaitu anak bongsu kepada Yasmin, kerana nama anak tersebut sama dengan arwah anaknya.

Di tengah ujian yang meruntuhkan jiwa, Qodrat kembali menghadapi amukan Assuala. Kali ini, Qodrat harus memilih antara menuruti kemarahannya atau kembali menemukan keimanannya.

Jadi tunggu apa lagi, saksikan Qodrat yang berada di selurh pawagam Malaysia sejak 24 November lalu!