Laman Utama

[VIDEO] Cemas! Anak Sesat Tak Jumpa Jalan Balik, Sharifah Zarina Bersyukur Diselamatkan Penghantar Makanan; “Abang Itu Hantar Sampai Rumah”

Shahrin Zulkifle
03/12/2022
01:00 MYT

Penyanyi Sharifah Zarina meluahkan rasa kerisauan apabila anaknya, Athalia Deena berdepan detik cemas selepas sesat ketika mencari jalan pulang ke rumah pada malam Khamis lalu.

Difahamkan Athalia yang baru selesai menghadiri sebuah majlis gagal menjumpai jalan pulang disebabkan aplikasi waze tidak boleh digunakan kerana telefon bimbitnya sudah kehabisan bateri.

“Saya hairan dah pukul 12:30 malam dia tak balik-balik, saya dah panik dan risau waktu itu. Saya check guna aplikasi Friends Finder dia berada di Kepong, waktu itu saya anggap dia guna jalan belakang.

“Tapi saya hairan kenapa dia lama sangat dekat situ tak bergerak, saya rasa dia habis bateri, rupanya memang betul dia habis bateri dan wayar caj telefon pula rosak ketika itu. Malam tu juga nak rosak, tak pernah-pernah rosak.

“Dia kata dah hampir sejam pusing dekat kawasan sama, anak saya sesat di kawasan tersebut selama sejam rupanya, Allahuakbar,” ujarnya.

Pelantun lagu Langit Ketujuh itu berkongsi perkara tersebut menerusi satu hantaran video di Instagram miliknya.

Bagaimanapun jelas Zarina, Athalia akhirnya berjaya sampai ke rumah dengan selamat selepas dibantu oleh seorang penghantar makanan.

Dalam masa sama, ibu kepada tiga cahaya itu memanjat rasa syukur dan merakamkan ucapan terima kasih kepada individu tersebut yang dikenali sebagai Muhd Zul Naim kerana membantu anaknya.

“Athalia berhenti dekat satu stesen minyak dia pinjam telefon dekat orang di situ. Mula-mula ada yang tak bagi pinjam sebab khuatir dia penipu kan.

“Kemudian ada seorang abang grab food, dia sudi beri pinjam. Bukan itu sahaja tau, abang itu sanggup hantar dia balik sampai depan rumah. Allahuakhbar, tak tahu nak cakap apa.

“Saya sampai mesej abang itu minta nombor akaun nak upah sebab dah bantu anak saya. Saya cakap dengan dia susah nak cara orang baik macam itu zaman sekarang ni.

“Dia kata ikhlas, dia hanya minta saya doakan dia dapat lebih banyak order lepas ini,” tambahnya.

Pada akhir video tersebut, Zarina turut menadah tangan dan menyebut nama Muhd Zul Naim lantas mendoakan kesejahteraan buatnya.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Ini Sebab Kenapa Mawar Rashid Hampir Hilangkan Diri Selepas Cerai

gempak
26/07/2024
08:55 MYT
Pelakon Mawar Rashid pernah hampir terfikir untuk menghilangkan diri daripada industri seni tanah air ketika melalui fasa sukar dalam hidupnya sebelum ini.
Hiburan

Dekta Pernah Hilang Di KL, Shuib & Arwah Siti Sarah Panik - "Dalam Beberapa Saat Saja..."

gempak
25/07/2024
02:55 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram (IG), anak kedua Shuib yang mesra dengan panggilan Dekta itu dikatakan hilang ketika masih kecil.
Berita

Selepas 3 Hari Hilang, Ini Gambar Terkini Albertine Leo Bersama Keluarga

gempak
24/07/2024
06:55 MYT
Kanak-kanak perempuan berusia enam tahun, Albertine Leo Jia Hui yang dilaporkan hilang, dipercayai diculik di Iskandar Puteri di sini pada Sabtu lalu, sudah kembali ke pangkuan keluarganya.
Berita

Berakhir Dengan Tragis & Kekal Misteri Hingga Kini… Ini Kes Kanak-Kanak Hilang Yang Pernah Gemparkan Negara

gempak
24/07/2024
05:55 MYT
Disini Gempak kongsikan beberapa kes kanak-kanak hilang yang berakhir dengan tragis dan kekal misteri sehingga ke hari ini.
Hiburan

Ajai Kongsi Kemunculan Terbaharu Hafiz Suip, Peminat Pula Luah Rasa Rindu – “My Brother Is Back, We Love You”

gempak
23/07/2024
21:55 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram (IG), Ajai memuat naik video yang memaparkan Hafiz melaksanakan latihan nyanyian dengan mendendangkan lagu Ku Akui di studio.