Sebagai seorang ibu, sudah pasti tidak ketinggalan menggunakan pelbagai kreativiti untuk memastikan anak-anak belajar begitu juga dengan pelakon Zarina Anjoulie.

Tidak dinafikan adakalanya perangai anak-anak ketika diminta mengulang kaji pelajaran boleh menguji kesabaran, itu belum termasuk pelbagai alasan lucu yang diberikan.

Bagaimanapun, perkongsian video pendek gelagat Zarina atau lebih mesra disapa Anju bersama anaknya Instagram mendapat perhatian netizen.

Video tersebut merakamkan Zarina mempunyai cara tersendiri untuk membuatkan anak lelakinya mengulang kaji pelajaran iaitu dengan cara memukul gendang.

“Ni lah budak-budak asal nak belajar je mengantuk lah, tiba-tiba lapar lah nak makan, nak terberry lah, pemadam jatuhlah, tiba-tiba telinga sakit lah,

“Tak apa mama ada ubat tak kasi mengantuk. Aku hentak je gendang tu sebelah dia kasi semangat. Biar hilang mengantuk tu. Tak ada lagi alasan ya. Esok mama beli trompet,” coretnya.

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1)

Rata-rata netizen terhibur dengan gelagatnya yang lucu itu selain kagum dengan kreativiti Zarina mencari idea untuk anaknya belajar sambil berhibur.

Tidak kurang juga ada yang menyatakan hasrat untuk mencuba cara Zarina itu.

“Seronok tengok mak mak rajin melayan anak. Semoga anak cepat pandai dan rajin membaca,” komen seorang netizen.

“Hahahahah ni best! Memang style old school, kreatif mak-mak, boleh cuba cara ni,” coret seorang lagi netizen.

“Terima kasih Anju bagi tips nak ajar anak supaya tak mengantuk,” komen seorang lagi.

Jangan lupa, undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini.