Penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza akui gementar walaupun dalam masa yang sama bangga melihat anak sulungnya, Siti Aafiyah mengadakan persembahan pertama dalam sebuah konsert piano.

Kata Siti Nurhaliza Aafiyah antara pemain piano termuda iaitu hanya berusia empat tahun di dalam konsert berkenaan.

Berkongsi cerita membahagiakannya itu Siti memberitahu dia sebak melihat anaknya sewaktu bermain piano di hadapan penonton dan tetamu yang hadir semalam.

“Hari ini (semalam) Aafiyah menyertai konsert piano pertamanya.. Ibu bila teacher kata Aafiyah ada konsert, ibu yang nervous sebab Aafiyah antara yang paling muda iaitu 4 tahun dan takut dia panic (ibu je over thinking sebenarnya ) Bila makin dekat ibu lagi nervous bercampur excited.

“Hari ini ibu rasa sebak ketika mula tengok Aafiyah perform, Ayah pun bangga je bila tengok anak dara dia perform sambil lentik-lentik jari tuuu..(Ada gayaa kata Ayah).


“Semoga Aafiyah dapat menimba segala ilmu dengan baik anakku.. Ibu dan Ayah selalu doakan ye.. Terima kasih teacher yang sentiasa sabar mendidik anak ibu ye..Tahniah untuk majlis hari ini,” katanya.

Pelantun lagu Aku Cinta Pada Mu itu berkongsi perkara berkenaan di akaun Instagram miliknya.

Dia yang hadir bersama suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa atau Datuk K telah merakam momen indah itu dan dikongsikan di laman sosial.

Kemas kini itu mendapat perhatian rakan selebriti serta pengikutnya yang rata-rata memuji bakat yang ada pada Aafiyah.

“Bravo Aafiyah ke mana pulak kuahnya tumpah kan,” komen pelakon Tiara Jacquelina.

“Paling muda, bijaknya,” pui penyampai radio Sharifah Shahirah.

“Kejapnya masa berlalu, sebak tengok,” komen salah seorang peminatnya.

Selain Aafiyah, Siti juga mempunyai seorang anak lagi iaitu Muhammad Afwa yang kini berusia setahun.

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk)