Penampilan pelawak iaitu Jep Sepahtu ketika datang ke konti radio Sinar FM dengan memakai jaket kulit bersama seluar legging bercorak seperti kuda belang menarik perhatian netizen di laman sosial.

Imej ‘rockstar’ yang digayakan Jep itu merupakan cabaran untuk dia melakukan catwalk sambil menyarungkan kostum berdasarkan karakter masing-masing.

Selain Jep, tiga rakan penyampai radio Sinar FM untuk segmen ‘Pagi Di Sinar’ iaitu Siti Elizad, Angah dan Rahim turut menggayakan kostum pilihan mereka dan penilaian dibuat oleh tetemu jemputan, Ramona Zamzam.

Sebagai satu-satunya ‘bunga’, Siti Elizad tampil menawan dengan mengenakan persalinan pengantin bertemakan songket manakala Angah menjadi anggota beruniform dan Rahim memakai kostum superhero, Thor.

Bagaimanapun apa yang menjadi perhatian rata-rata netizen di laman sosial adalah seluar ‘kuda belang’ yang dipakai oleh Jep.

Yakin dengan menggayakan penampilan itu, segelintir netizen tertanya-tanya di mana Jep mendapatkan seluar tersebut selain meneka ia mungkin milik isteri kepada pelawak itu iaitu Sari Yanti.

Malah mereka turut berseloroh kelucuan Jep semakin menjadi-jadi sejak penangan ‘disuap bubur’ baru-baru ini.

“Pinjam legging Sari ke tu…

“Jep pinjam seluar tidur Sari Yanti ke?

“Lepas makan bubur jadi tukar watak ke?” komen netizen.

Biarpun penampilan Jep mencuit hati netizen namun Rahim yang memenangi cabaran tersebut.

A post shared by SINAR (@sinar_my)