Laman Utama

Video Makan Malam Bersama Syafiq Kyle Tular, Mimi Lana Beri Penjelasan

Izwan Isa
01/12/2023
11:25 MYT

“Saya dan Syafiq dalam keadaan yang baik, tetapi kami memilih untuk fokus pada diri masing-masing dan juga kerjaya,” begitulah kenyataan yang dikongsikan oleh aktres Mimi Lana apabila ditanya mengenai video makan malam bersama pelakon Syafiq Kyle yang tular di media sosial dan menjadi bualan hangat dalam kalangan netizen.

Mimi berkata, pertemuan makan malam itu berlaku selepas mereka sama-sama menghadiri acara malam gala filem War On Terror: KL Anarki yang berlangsung di ibu kota baru-baru ini.
“Saya dan Syafiq… macam itu lah. Kita keluar makan selepas kita menghadiri majlis malam gala filem War On Terror: KL Anarki. So, selepas itu kita pergi makan,” katanya ketika ditemui Gempak pada sesi fotografi promosi drama Framed di Damansara, Petaling Jaya pada Jumaat.
Diminta mengulas mengenai perkongsian putus yang dimuat naik di Instagram, Mimi berkata, hantaran merupakan satu perkongsian bersifat umum.

BERITA TRENDING: "Putus Cinta Itu Rasa Sakitnya Seakan Waktu Berhenti" - Mimi Lana

“Posting adalah tentang general. Bila putus cinta benda tu memang sakit. So, saya seorang yang suka menulis daripada dulu lagi. Cuma sometimes, saya hanya ingin berkongsi with everyone tentang rasa putus cinta.

“Because I have been through that. Saya rasa apa yang saya cakap tu mungkin sedikit sebanyak boleh bantu orang di luar sana yang berdepan dengan situasi yang sama,” katanya lagi.
Untuk rekod, Mimi dan Syafiq sepatutnya mendirikan rumah tangga pada 18 Ogos lalu. Namun, perkahwinan mereka dibatalkan beberapa hari sebelum majlis berlangsung.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Drama

Pengulas Filem Bagi Skor Tinggi, Ini Sebab Korang Wajib Tonton Drama Framed!

gempak
03/07/2024
15:58 MYT
Drama bergenre fantasy investigative thriller, Framed terbitan Astro Shaw telah melabuhkan tirainya pada 21 Jun lalu.
Hiburan

Mimi Lana Sulam Kata-Kata Manis Buat Syafiq Kyle Sempena Hari Lahir Ke-32 - “Kasih Saya Terhadap Awak…”

gempak
24/06/2024
01:55 MYT
Pelakon Mimi Lana memuat naik hantaran menyentuh hati di Instagram akaun miliknya sempena sambutan ulang tahun kelahiran ke-32 aktor, Syafiq Kyle.
Filem

Atas Permintaan Tinggi, Filem Sheriff Kini Boleh Ditonton Menerusi Astro First di Astro & sooka!

gempak
21/06/2024
04:55 MYT
Rentetan daripada kejayaan besar filem blockbuster nombor 1 tahun ini, ‘Sheriff’, Astro membawakan filem ini kepada semua penonton Malaysia menerusi Astro First di Astro dan peranti pilihan anda, sooka.
Filem

Siapa Kata Perempuan Tak Cekap Memandu? Ini 5 Filem Dengan Karakter ‘Lady Driver’ Yang Harus Ditonton… No. 5 Tu Memang Sempoi!

gempak
15/06/2024
09:55 MYT
Sebut sahaja tentang pemanduan, pasti ramai yang skeptikal dengan kemahiran memandu wanita.
Hiburan

Diburu Sensasi, Mimi Lana & Meerqeen Enggan Terperangkap Cinta Lokasi: “Kerja Sekolah…”

gempak
14/06/2024
01:55 MYT
Selain berbicara tentang Framed, merupakan produk terkini premium Astro Originals yang diarahkan Sein Qudsi, Merqeen dan Mimi menjawab beberapa soalan peribadi tentang diri mereka kepada #G The Untold Story.