Nama selebriti terkenal Indonesia Laudya Cynthia Bella menjadi tular di platform TikTok apabila ada netizen mendakwa dia kini sedang berpacaran dengan seorang putera dari Dubai.

Malah menerusi platform yang sama, muncul video yang menunjukkan dia sudah pun sudah bernikah dengan putera tersebut secara taaruf dalam sebuah majlis tertutup.

Menerusi pemerhatian Gempak, pengantin wanita yang berada di dalam video tersebut tidak menyerupai Bella dan lebih mencurigakan apabila perkongsian tersebut tidak memperlihatkan langsung wajah depannya.

Dalam pada itu juga, ruangan komen video tersebut juga dihujani dengan ucapan tahniah daripada wargamaya dan telah mendapat hampir 7 juta tontonan.
@gosipsekarang ALHAMDULILLAH SAH ! LAUDYA CHINTYA BELLA RESMI DI PERSUNTING PANGERAN ARAB ASAL DUBAI#beranda #tampil #fyp #menikah #laudyacynthiabella ♬ suara asli - GosipSekarang

Memetik laporan DetikHot, pembantu peribadi Bella, Rita tampil menepis dakwaan tersebut dengan mengatakan berita tersebut adalah berstatus palsu.

“Mohon maaf itu berita yang sangat tidak benar, semoga kita semua terhindar dari fitnah ya.. Barakallahufik," ujarnya.

Terdahulu, berita mengenai Laudya Cynthia Bella bersama putera dari Dubai sudah mula tersebar sejak beberapa bulan lalu.

Difahamkan berita tersebut menjadi bualan berpunca daripada sebuah video YouTube Shireen Sungkar yang bertemu dengan Laudya Cynthia Bella di Dubai.

Untuk rekod, Bella sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan seorang usahawan Malaysia iaitu Engku Emran pada September 2017 di Kuala Lumpur.

Hubungan mereka bagaimanapun tidak bertahan lama dan bercerai pada Julai 2020.