Masakan adalah salah satu 'modal' untuk memikat hati dan juga sudah tentu perut orang tersayang terutama keluarga.

Namun bukan mudah untuk mencari idea masakan jika perlu masak hampir setiap hari. Hari-hari masak yang sama pun bosan kan?

Jangan risau, sempena tema What's Cooking kali ini, Astro GO dan VOD ada menyajikan 7 senarai rancangan masakan yang menarik untuk idea masakan anda.

#1 MasterChef Australia S15



Musim ke-15 MasterChef Australia menghidupkan suasana untuk menyajikan hidangan yang membuka selera dan pesta apabila persaingan bermula untuk merebut gelaran MasterChef Australia 2023.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/YLhav1SmxzcaQVCq9

#2 Star Vs Food Malaysia

Ini rancangan masak paling glamour! A-List Selebriti Malaysia akan digandingkan dengan Chef Teratas Malaysia untuk cabaran mencipta hidangan kejutan untuk rakan-rakan mereka.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/LFgpnmqaiG9VZc2B8

#3 When Grandpa Meets Maria

Pakar masakan Maria Cordero & Steve Lee bekerjasama untuk mengajar memasak dan berkongsi gosip showbiz. Artis muda Kayan Yau menyertai mereka untuk mendapatkan pelajaran memasak dan kehidupan daripada pasangan yang berpengalaman.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/s7DxfeJfQPpyrCEK9

#4 LNX x Hawkers

Penggemar makanan yang passionate Li Nan Xing akan memulakan perjalanan kulinari yang unik untuk mencipta & mempamerkan tawaran santapan silang dengan menghimpunkan makanan jalanan dengan resipi rahsianya sendiri.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/djg47aFNyrgmn2wN7

#5 Rasa Nostalgia Kampung Style

Program masakan yang membawa penonton balik ke kampung selebriti tanah air bersama hos berbeza setiap minggu.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/qeahBnbQx1s8stpz8

#6 Michael Ang's Halal Kitchen

Di setiap episod, Michael mengetengahkan kepada penonton hidangan halal yang berbeza dari inspirasi kepada penyediaan. Dari resepi barat, Cina, fusion dan sebagainya. Michael juga bersama-sama dengan tetamu jemputan akan berkongsi nasihat dan petua bagaimana pelbagai hidangan boleh dicipta semula untuk memenuhi citarasa masyarakat gastronomi yang halal.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/rAG1MEp2o2PU8gpH6

#7 Cooku with Komali 4

Pertunjukkan memasak di mana peserta mempamerkan bakat memasak mereka bersama-sama Comalis (pelawak) untuk menjadikannya persembahan masakan yang lebih menyeronokkan.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/69Kkq1MuUkVGz5iE9

Saksikan semua program menarik di atas hanya di Astro GO dan VOD ! Tiada Astro GO? Jangan risau, ikut cara mudah ini untuk memuat naik Astro GO di telefon pintar dan gajet anda sekarang.

● Muat naik aplikasi Astro GO dengan hanya klik di sini (Google Play Store) atau di sini (Apple Store). Cara lain ada juga boleh strim secara terus melalui komputer riba anda di astrogo.astro.com.my

● Sambungkan Astro ID anda kepada Astro GO dengan mengikuti step di sini

● Log masuk Astro GO dengan mendaftar menggunakan Astro ID anda

● Pilih dan layan drama kegemaran anda sekarang

● Atau scan QR code di bawah untuk mendaftar