Hiburan

Zaiton Sameon Pernah Tolak Cinta Sudirman? - "Macam Mana Aku Nak Kahwin Dengan Kau, Kau Kan..”

Umirah Halim
14/02/2024
01:00 MYT
Penyanyi veteren, Zaiton Sameon, akui dirinnya pernah dingorat oleh penyanyi lagenda Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad suatu ketika dahulu.
Menerusi sebuah sesi bual cara yang dimuat naik oleh Sinar, Zaiton menjelaskan bahawa hubungannya dan Sudirman sangat akrab sehingga Allahyarham pernah menciptakan lagu bertajuk Lupakan Saja yang berkisarkan tentang kehidupan Zaiton.
"Saya rapat dengan arwah masa tu saya standard 1 dia standard 3 jadi saya cerita dengan dia lah pasal cerita sedih kehidupan saya, tentang kahwin cerai dan saya nak bunuh diri.
"Jadi lirik lagu tu memang dia suruh saya lupakan saja tentang kesedihan itu.

Berita Trending: “Saya Tak Gila, Masih Ingat Lirik & Boleh Mengaji” - Zaiton Sameon Sedih, Ada Rakan Artis Tikam Belakang

“Tapi, ada satu kali tu dia cakap, Ton jom kita kahwin lepastu saya jawab macam mana aku nak kahwin dengan kau kau kan pendek, tak baik saya ni kan tapi saya cakap direct,” kata Zaiton dengan nada seloroh.
Dalam pada itu, pelantun lagu Menaruh Harapan itu juga turut menzahirkan rasa kesedihannya kerana tidak sempat berkolaborasi bersama Allahyarham Sudirman.
"Dah nak buat dah lepastu saya accident,” ujarnya nya lagi.
Terdahulu, Zaiton pernah mengalami kemalangan jalan raya di Batang Kali, Selangor pada 1990 yang mengakibatkan dia cedera parah di bahagian kepala hingga menyebabkan hilang ingatan sementara.
Tidak hanya itu, Zaiton turut kehilangan anak lelaki tunggalnya, Azirwan Abu Bakar yang ketika itu berusia 13 tahun yang meninggal dunia dalam kemalangan itu.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Alhamdulillah Adira Bagi Saya Peluang" - Datuk Red

gempak
23/07/2024
07:45 MYT
Susulan daripada pendedahan percintaaan yang dibuat melalui siaran langsung di aplikasi TikTok, Datuk Red tampil mengesahkan hubungannya bersama bekas isteri, Adira Suhaimi.
Hiburan

"Hari Ni Hari Ke-5 Kami Couple" - Datuk Red & Adira Kembali Bercinta?

gempak
23/07/2024
04:42 MYT
Penyanyi, Adira Suhaimi dan bekas suami Datuk Red mencuri perhatian ramai sewaktu membuat siaran langsung di TikTok bersama baru-baru ini.
Hiburan

Isu Pelakon Berskandal Di Set Shooting, Osman Ali; "Pengarah Ada Hak Menegur Tapi Ada Batas"

gempak
22/07/2024
07:55 MYT
Sutradara terkenal tanah air, Osman Ali, 51, berpendapat pengarah drama atau filem mempunyai hak untuk memberi teguran serta peringatan kepada  pelakon dan kru produksi agar membataskan pergaulan di set penggambaran bagi mengelakkan isu skandal daripada berulang.
Hiburan

Pilih Untuk ‘Low-Key’, Sean Lee Tak Mahu Komen Orang Sekeliling Beri Impak Hubungan Cinta Bersama Bay Doucet

gempak
13/07/2024
05:55 MYT
Memilih untuk memprivasikan hubungan cintanya, pengacara dan pelakon, Sean Lee mendedahkan dia tidak mahu komen dari orang sekeliling memberikan impak pada hubungan cinta dengan isterinya, Bay Doucet.
Hiburan

Rosé BLACKPINK & Cha Eunwoo Bercinta?

gempak
03/07/2024
15:00 MYT
Dikatakan sedang hangat bercinta, nama Rosé BP dan Cha Eun-woo dipetik kembali.