,
berita

“Tak Boleh Mengunyah, Hanya Makan Makanan Lembut” – Cedera Teruk, Red Velvet Update Kondisi Wendy

Mya Amri
30/12/2019
14:36 MYT
Kumpulan K-Pop terkenal Red Velvet, berkongsi keadaan terkini Wendy yang cedera teruk akibat kemalangan pentas baru-baru ini.
Menurut Red Velvet, Wendy kini dalam proses pemulihan dan belum boleh mengunyah makanan dengan sepenuhnya.
“Wendy tahu dirinya menjadi topik utama di media Twitter sehingga menjadi trending. Dia berasa gembira melihat sokongan yang diberikan peminat.
“Buat masa ini, Wendy masih belum boleh mengunyah sepenuhnya jadi dia hanya makan makanan yang lembut seperti telur dan juga stew.Namun dia mempunyai personaliti yang ceria jadi dia tidak menunjukkan kesakitannya.
“Secara jujurnya sebelum hadir ke sesi bertemu peminat ini kami berasa bimbang bagaimana mahu memberikan jawapan sekiranya ada soalan diajukan berkaitan dengan Wendy.
“Bagaimanapun tidak ada seorang peminat yang bertanya mengenai perkara itu dan kami sangat terharu dengan peminat yang begitu mengambil berat tentang kami.
“Kami memang marah dengan insiden yang menimpa Wendy dan berasa bersyukur kerana begitu ramai yang menghulurkan bantuan.
“Buat masa ini kami berempat akan meneruskan promosi dan akan membahagikan bahagian Wendy, jadi kami memohon maaf kepada anda semua sekiranya kami melakukan kesilapan.
“Wendy akan kembali selepas pulih sepenuhnya,” ujar Red Velvet.
Red Velvet berkata demikian ketika sesi bertemu peminat bagi mempromosikan lagu baru mereka berjudul Psycho semalam.
Terdahulu, Wendy mengalami kecederaan teruk selepas terlibat kemalangan semasa menjalani sesi latihan untuk konsert SBS Gayo Daejeon 2019 baru-baru ini.
BACA: Jatuh Pentas Di Ketinggian 2.5 Meter, Red Velvet Wendy Patah Tulang Pinggul Dan Pergelangan Tangan
Selepas menjalani pemeriksaan, Wendy dilaporkan mengelami kecederaan pada wajah, bahagian tulang pipi, patah tulang pinggul dan juga pergelangan tangan kanan.
Menurut saksi kejadian, Wendy terjatuh sewaktu pada ketinggian 2.5 meter.
Sumber: Allkpop
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Gara-Gara Naik Skuter Elektrik Ketika Mabuk, BTS Suga Dapat ‘Masalah’

gempak
25/08/2024
17:00 MYT
Bukan memandu kenderaan sebaliknya hanya menaiki skuter elektrik dan terjatuh kerana mabuk, BTS Suga kini berdepan tindakan tidak bertanggungjawab itu.
Hiburan

Kim Sung Kyu Tak Lupa Malaysia! Siap Adakan Konsert Dua Malam, Ini Harga Tiket & Tawaran Eksklusif Yang Diberikan

gempak
27/07/2024
03:58 MYT
Sejak berita mengenai ketua kumpulan K-pop Infinite, Kim Sung Kyu akan berkunjung ke Malaysia pada Ogos depan, ternyata peminat sudah mula meluahkan rasa gembira.
Hiburan

Oppa Handsome Lee Joon Gi Nak Datang Malaysia 22 September Depan! Ini Harga Tiket Serta Tawaran Eksklusif Yang Diberikan

gempak
21/07/2024
05:50 MYT
Pelakon popular Korea Lee Joon Gi bakal mengadakan pertemuan pertamanya bersama peminat di Malaysia pada September depan.
Hiburan

Lee Hyori Serik Buat Prosedur Kecantikan: “Botox Buat Saya Tidak Boleh Senyum”

gempak
05/07/2024
14:55 MYT
Bukan satu hal yang asing buat para selebriti Korea Selatan melakukan pembedahan plastik. Malah ramai dalam kalangan mereka yang mengaku pernah mencuba sekurang-kurangnya melakukan Botox.
Hiburan

BTS Jin Jadi Pembawa Obor Wakili Korea Selatan Di Olimpik 2024

gempak
02/07/2024
13:23 MYT
Populariti Jin BTS bukan hanya untuk industri hiburan K Pop tetapi juga digunakan dengan baik oleh Korea Selatan apabila dilaporkan bakal menjadi pembawa obor di temasya Olimpik 2024.