,
Covid-19

"Masa Live, Dia Ke Tepi Sambil Lap Air Mata.." – Sayu! Kucaimars Tunai Hasrat Pesakit Covid-19 'Cover' Lagu Titip Rindu Buat Ayah

Zulaikha Yusof
07/04/2020
06:17 MYT
Penyanyi Kucaimars, 23, akui tergamam selepas mengetahui bapa salah seorang peminatnya, Talha Taufiq meninggal dunia disebabkan wabak Covid-19.
Pada malam Ahad lalu, Kucaimars telah membuat live secara rawak di Instagram dan salah seorang peminat yang menyertai sesi live terbabit adalah Talha yang juga kini sedang dirawat kerana positif Covid-19.
"Saya terkejut bila dapat tahu ayah Talha sudah meninggal dunia. Allahuakbar.
"Sebelum ini memang Talha nak live dengan saya tapi tak dapat. Dan dia juga memang nak saya 'cover' lagu yang dia minat.
"Sebab dia rindu dengan arwah ayah. Setiap hari Talha akan dengar lagu yang sama bagi mengubati rasa rindu itu.
"Masa mula-mula dia suruh nyanyi, saya tak tahu lagu tu. Tapi saya cakap akan 'study' dulu macam mana.
"Saya perasan juga masa live Talha ke bahagian tepi kamera sambil lap air mata. Saya cuba ubah suasana dengan beri kata-kata semangat.
"Saya cakap kita lelaki kena kuat dan sentiasa ingat kepada Allah,” katanya ketika dihubungi Gempak. Tambah pelantun lagu Jawab ini, dia sudah pun menunaikan permintaan Talha yang menginginkan dirinya menyanyikan lagu Titip Rindu Buat Ayah nyanyian asal Ebiet G. Ade.
"Malam tu juga saya dengar lagu tu berulang kali. Dah selesai buat 'cover' di rumah, saya kongsikan di akaun YouTube saya.
"Talha ada mesej saya ucapkan terima kasih kerana tunaikan permintaan dia. Dalam masa yang sama, saya juga berasa gembira kerana dapat bantu membahagiakan orang lain," katanya lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Mpox: “Masyarakat Juga Harus Bertindak, Tak Boleh Harapkan Kerajaan Sahaja,” - Pakar Epidemiologi

gempak
28/08/2024
11:55 MYT
Meskipun penularan Kes Mpox di Malaysia belum mencapai tahap serius, namun masyarakat Malaysia harus mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.
Berita

COVID-19: Tiada Lagi Kuarantin Di Rumah Mulai 15 Julai

gempak
05/07/2024
18:40 MYT
Individu positif Covid-19 tidak lagi dikenakan Perintah Pengawasan dan Pemerhatian (HSO) atau kuarantin di rumah dan tidak perlu melaporkan status positif ujian kendiri dalam aplikasi MySejahtera berkuat kuasa 15 Julai ini.
Hiburan

Rezeki Berlakon Datang Gara-Gara COVID-19, Arfie Shah Akui Masih Nervous Setiap Kali Uji Bakat Lakonan

gempak
05/07/2024
03:55 MYT
Pelakon baharu, Arfie Shah mendedahkan yang dia membina badan sebelum menjalani penggambaran bagi drama siri Astro Originals, X-Change.
Berita

AstraZeneca Tarik Balik Vaksin COVID-19 Di Seluruh Dunia

gempak
08/05/2024
04:36 MYT
Syarikat farmaseutikal global Britain-Sweden, AstraZeneca menarik balik vaksin COVID-19 di seluruh dunia, lapor Telegraph semalam.
Hiburan

"Jual Kopi Tepi Jalan, Kena Angkut Majlis Perbandaran" - Bekas Finalis Hero Remaja 2021 Farhan Nordin

gempak
13/04/2024
12:00 MYT
Finalis Hero Remaja 2021, Farhan Nordin pernah jual air kopi tepi jalan.