,
Covid-19

Pelakon Star Wars Meninggal Dunia Selepas Dua Hari Disahkan COVID-19

Syafiqah Jalal
01/04/2020
08:12 MYT
Seorang lagi pelakon Hollywood dilapor menjadi mangsa jangkitan COVID-19.
Andrew Jack yang membawa watak General Ematt menerusi filem Star Wars meninggal dunia pada usia 76 tahun akibat komplikasi koronavirus.
Memetik laporan agensi berita AP, wakil kepada pelakon itu Jill McCullough berkata Jack meninggal dunia di sebuah hospital di Surrey, United Kingdom (UK) pada Selasa.
“Jack bekerja sebagai jurulatih dialek dan pernah tinggal di dalam rumah bot Thames.
"Mendiang seorang yang berdikari dan sangat mencintai isterinya,” kata McCullough.
Dalam pada itu, menerusi entri di laman Instagram, isteri mendiang Gabrielle Rogers mengesahkan bahawa Jack telah disahkan positif COVID-19 sejak dua hari lalu.
Sepanjang kariernya, mendiang pernah membintangi beberapa siri dalam filem itu termasuk "Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi", "Solo: A Star Wars Story" dan "Star Wars: Episode VII – The Force Awakens".
Antara pelakon yang yang pernah menjalani latihan dialek bersamanya ialah Robert Downey Jr dan Chris Hemsworth.
Terdahulu, Mark Blum, 69, yang pernah membintangi filem "Desperately Seeking Susan", “Crocodile Dundee” dan terbaharu siri TV "YOU", meninggal dunia di Hospital New York Presbyterian selepas didiagnosis dijangkiti virus sama.
Sementara itu, pelakon terkemuka Hollywood Idris Elba, Tom Hanks dan isterinya Rita Wilson mengesahkan mereka positif jangkitan COVID-19.
Sumber: Astro Awani
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Daniel Leong Serius Ceburi Bidang Lakonan, Akui Loghat Sabah Sebagai Cabaran – “Saya Juga Half Chinese…”

gempak
18/09/2024
03:55 MYT
Model dan juga pempengaruh Daniel Leong kini serius dalam menceburkan diri dalam bidang lakonan.
Hiburan

Aiman Ameer Kalis Wajah Disamakan Dengan Artis Lain, Cerita Kisah Lucu Ditahan Di Road Block - "Saya Perasan Bila Ada Yang Kata ..."

gempak
18/09/2024
03:25 MYT
Pelakon meningkat naik, Aiman Ameer tampil memberi respons apabila ramai menyatakan wajahnya seiras dengan beberapa selebriti lain.
Hiburan

Beto Kusyairi Titip Nasihat Buat Pelakon Baharu Yang Idamkan Trofi Oscar - "Kita Kena Sedar Diri Kita .

gempak
17/09/2024
01:55 MYT
“Kita kena sedar diri kita,” itulah reaksi pelakon Beto Kusyairi apabila ditanyakan sama ada dirinya pernah memburu untuk memperolehi trofi Oscar.
Hiburan

7 Tahun Kahwin, Fazura Fail Cerai Terhadap Fattah Amin

gempak
13/09/2024
04:38 MYT
Aktres dan usahawan Nur Fazura Sharifuddin dilaporkan telah memfailkan permohonan cerai terhadap suami, pelakon Fattah Amin, pagi tadi selepas tujuh tahun berkahwin.
Hiburan

Muka Disamakan Dengan Girlfriend Popeye Sebab Rambut Pendek, Intan Najuwa Sekolahkan Netizen - "Saya Tak Guna Duit Awak..."

gempak
12/09/2024
08:25 MYT
Pelakon Datin Intan Najuwa memberitahu dia tidak mengendahkan komen netizen yang menyifatkannya serupa dengan teman wanita watak animasi terkenal, Popeye, ketika berambut pendek.