Honda Civic Type R versi facelift mula diedar di Jepun baru-baru ini dan seiring itu Honda Access Co Ltd menawarkan kit aksesori tulen buat pelanggan.


Aksesori itu merangkumi bahagian luar dan dalam kereta, selain ditawarkan filem perlindungan pembuka pintu.


Bahagian luar didatangkan dengan pilihan rim MR-R02 warna Championship White bersaiz 20 x 8 1/2J dan PCD 120mm. Kemudian rim Modulo itu dilengkapi dengan angkup brek merah yang memberika aura sporty dan garang pada Civic Type R.


Turut tersedia scoop angin pada bonet yang menggunakan material gentian karbon yang turut digunakan pada spoiler belakang. Kit Honda Access menyematkan warna merah pada gril depan bersama perumah cermin sisi merah/hitam atau hitam kristal mutiara.


Pilihan kamera depan memudahkan pemandu memakir kenderaan untuk melihat jarak di depan di samping menghindar calar di bawah bampar. Honda juga menawarkan selimut kereta dengan logo Honda bagi menghindari calar ketika parkir.


Masuk ke kabin, pakej kit tersebut menyediakan kemasan merah pada panel papan pemuka dengan karbon. Tombol gear pula diperbuat dari aluminium dan balutan kulit asli warna merah.


Apabila kereta dihidupkan lampu merah menyerlahkan ruangan kaki, pembuka pintu dan poket pintu. Turut tersedia pelapik kaki dan pelindung ambang pintu.