Sebelum ini, pengeluar topi keledar HJC pernah menarik perhatian ramai selepas memperkenalkan siri helmet dengan hiasan adivira Marvel Comic termasuk Captain America.

Ia menjadi pencetus idea kepada pihak pengedar Wehrli Blep di Switzerland yang menyarung seragam kustom baharu pada model Kawasaki Z900 sebelum dipertontonkan di Zurich baru-baru ini.

Motosikal jenama Jepun itu dikenakan cat warna biru putih dengan hiasan termasuk huruf ‘A’ Captain America serta senjata perisai adiwira berkenaan pada tangki minyak.

Malah ada lima bintang kecil berwarna putih dikenakan pada panel sisi Z900 dan bintang bersaiz besar bersama paparan HJC pada bahagian fairing depan. Ada lima bintang putih juga pada bahagian kowl. Madgad motosikal bahagian hadapan juga tertera huruf A bersaiz besar.

Rim motosikal itu juga menyaksikan tona warna merah biru dan putih Captain America dengan paparan Z900. Pelana motosikal dibalut material kulit yang kelihatan menawan dalam tona koko bersulam corak seakan urat.

Bagi memastikan penunggang lain tidak keliru dan mengenali siapa pembuat corak kustom ini, ada satu pelekat kecil ditampal pada frem tepi dengan makluman ia rekaan oleh Wehrli.

Selain pengenaan seragam baharu, Z900 berkenaan juga diubah suai pada bahagian ekor belakang dengan pemasangan lampu LED kecil, pemegang plet kustom dan disarung sistem ekzos daripada Leovinve.

Penutup pelana dikenakan pada bahagian belakang menjadikan Kawasaki Z900 itu berkonsepkan satu tempat duduk. Tiada maklumat didedahkan mengenai harganya.