Salah seorang peserta Big Stage, Ajoi Rahman dikejarkan ke hospital di Putrajaya selepas pengsan setelah selesai membuat persembahan pada minggu keempat pertandingan program realiti nyanyian tersebut, malam tadi.

Menurut Penerbit Penyelaras Big Stage 2022 Mohd Noor Firdaus Mahadi, pasukan paramedik telah bertindak melakukan pertolongan cemas.

Jelasnya, hasil pemeriksaan awal mendapati kadar degupan jantung berserta tekanan darah Ajoi agak tinggi.

"Ajoi pengsan di belakang pentas selepas membuat persembahan tadi dan telah mendapatkan rawatan awal dari paramedik sebelum dikejarkan ke hospital.

"Kita dapat tahu heart rate dan blood pressure dia agak tinggi, so kita tak sure kondisi dia bagaimana.

"Petang tadi dia kelihatan sihat dan tidak memaklumkan dirinya mengalami sebarang masalah kesihatan. Dia tidak demam," ujarnya pada sidang media yang diadakan sejurus tamat pertandingan mingguan.

Firdaus Mahadi juga menambah Ajoi telah menjalani ujian Covid-19 dan menunjukkan dirinya bebas daripada virus tersebut.

"Tadi pun Ajoi ada lakukan test COVID-19 dan ia negatif," katanya lagi.

Turut menegaskan, setiap peserta atau kru produksi tidak dibenarkan hadir ke kawasan kompaun sekiranya mengadu mengalami sakit tekak, batuk atau demam.

Terdahulu Ajoi diberikan rawatan awal daripada pasukan perubatan di Dewan Putra A, Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Sebelumnya, Ajoi mengalami sedikit masalah down atau semangat terganggu sebelum membuat persembahan.

Malah penyanyi muda tersebut mengaku kepada para juri dan penonton dirinya sedikit tertekan, namun perasaan tersebut beransur hilang selepas dia mendendangkan lagu Jangan Khianati Aku milik Azlan & The Typewriter.

"Saya down sikit sebelum menyanyi tadi. Tapi sekarang sudah semakin okay," kata Ajoi saat ditanya oleh hos, Alif Satar.

Big Stage 2022 yang berlangsung untuk minggu keempat menyaksikan peserta Tuah Adzmi tersingkir dan salah seorang peserta iaitu Sofeaa Marieyla tidak membuat persembahan.

BACA: Big Stage 2022: Tuah Adzmi Tersingkir, Syafinaz Komen; "Nyanyian Awak Tak Best!"