Bagi menyambut ulang tahun ke-35 Toyota Supra, satu varian yang cukup istimewa bagi model berkenaan iaitu GR Supra 35th Anniversary Edition.

Mungkin ramai yang mahu memilikinya. Namun, walaupun anda mempunyai duit yang banyak, tidak semestinya boleh memilikinya.


Ini kerana pembeli akan dipilih menerusi cabutan pada 7 September depan dan model itu hanya ditawarkan 35 unit untuk setiap varian iaitu RZ dan SZ-R.

Permohonan untuk menyertai cabutan itu sebenarnya kini sudah dibuka sebelum tarikh tutupnya pada hujung Ogos ini.


Berdasarkan spesifikasinya pula, GR Supra 35th Anniversary Edition versi RZ menggunakan warna Matte Storm Grey, selain tempat duduk dibalut kulit merah dan diberikan pengecas telefon tanpa wayar.

Berhubung prestasinya pula, tiada perubahan dilakukan dan masih dijana enjin enam silinder 3.0 liter turbo yang menyalurkan 382hp dan tork setinggi 500Nm.


Bagi GR Supra 35th Anniversary Edition versi SZ-R dilengkapi angkup brek warna merah, cermin sisi hitam, balutan Alcantara dan kulit di dalam serta pedal sport.

Enjin masih lagi menggunakan 2.0 liter turbo yang menghasilkan 255hp dengan tork setinggi 400Nm.


Selain itu, kedua-duanya mempunyai kemasan gentian karbon dan mempunyai lencana 35th Anniversary pada papan pemuka, selain ditawarkan rim 19 inci hitam matte.

Dari segi harganya pula, GR Supra 35th Anniversary Edition versi SZ-R dijual pada ¥6,535 juta (RM250,207), manakala ¥7,835 juta (RM299,981) untuk GR Supra 35th Anniversary Edition versi RZ.