,
Gegar Vaganza 9

GV9: Shila Amzah Nervous Bawa Lagu Ramlah Ram; “Untuk Sama Key Asal, Memang Lambat Lagi…”

Shahrin Zulkifle
25/10/2022
09:00 MYT
Bintang Gegar Vaganza 9 (GV9) Shila Amzah akui gementar untuk membawakan lagu Kau Cintaku Di Dalam Hatimu nyanyian asal penyanyi Ramlah Ram pada konsert minggu ketujuh GV9.
Jelas Shila, untuk menyamai key asal lagu tersebut agak mustahil bagi dirinya, sebaliknya dia akan mengekalkan ‘air’ lagu berkenaan.
“Saya pernah sekali sahaja nyanyikan lagu Ramlah Ram iaitu Diam-Diam Jatuh Cinta, selain daripada itu tidak pernah pun nyanyikan lagu dia, jadi minggu depan saya agak nervous juga.
“Macam Tok Ram (Ramli MS) kata ini lagu kayangan, bila lagu kayangan tidak boleh untuk ubah muzik asalnya secara total, jadi saya memang akan kekalkan accent kepada lagu ini.
“Dalam masa yang sama untuk saya menyamai key tinggi asal Ramlah Ram itu memang lambat lagi la ya,” jelasnya.
Shila ditemui pada sesi sidang media yang diadakan usai konsert minggu keenam GV9 yang berlangsung dari Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Ahad lalu.
Dalam pada itu, ditanya adakah dirinya sudah berasa selesa dengan kedudukan yang diperolehi, Shila menjawab tidak sekali berasa puas dengan kedudukan tersebut.
“Ini masih pertandingan untuk semua peserta, apa sahaja boleh berlaku di atas pentas dan saya tidak sekali berasa selesa dengan kedudukan saya.
“Saya yakin bermula minggu kelima lagi semua bintang dah tak simpan kekuatan mereka, masing-masing sudah beri all out.
“GV ini penuh dengan kejutan, siapa yang berjaya buat kelainan dia akan pergi jauh,” tambahnya.
Terdahulu, Shila telah membawakan lagu I Will Show You nyanyian asal penyanyi Korea Selatan, Ailee pada konsert minggu keenam dan berjaya menduduki tangga ketiga dengan markah 76%.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Leaked! Imran Ajmain, Aiman Tino, Farah Diana antara yang tersenarai GV 11?

gempak
17/10/2024
00:55 MYT
Mana tidaknya, walaupun senarai nama peserta untuk musim kesebelas masih belum diumumkan pihak produksi namun sudah ada beberapa nama yang dijangka bakal menghiasi program hiburan tersebut.
Hiburan

Harga Mikrofon Pertama Shila Amzah Sama Seperti Beli Kereta Malaysia - “Macam Inilah, Mungkin Boleh Dapat…”

gempak
06/10/2024
04:55 MYT
Perkongsian video di akaun TikTok Shilalas_united menarik perhatian apabila penyanyi Shila Amzah menunjukkan mikrofon berwarna ungu yang dibelinya mempunyai nama dan logo kelab peminat.
Hiburan

Dilihat Tersenyum Bahagia, Shila Amzah & Keluarga Kembali Bersatu Di Majlis Akikah Anak

gempak
29/09/2024
05:55 MYT
Kemelut antara penyanyi Shila Amzah dan ibunya iaitu Fauziah Sarman sudah berakhir apabila mereka dilihat bersama dalam perkongsian foto di Instastory.
Hiburan

Nyanyian Perfect, Peminat Tak Percaya Shila Amzah Cuak! - "Jumpa Final Sajalah Kalau Macam Ni"

gempak
16/09/2024
00:50 MYT
Menerusi video yang dikongsikan penyanyi tersebut,rata-rata peminat memuji nyanyian bersahaja Shila yang mendendangkan lagu To Love You More nyanyian asal Celine Dion.
Hiburan

Kembali Gegarkan China, Shila Amzah Terpaksa Berjauhan Dengan Anak-Anak – “Akhirnya Saya Buat Ini Untuk Keluarga Saya..."

gempak
13/09/2024
02:55 MYT
Penyanyi Shila Amzah mengakui terpaksa berkorban masa dengan keluarga apabila kembali menyertai sebuah pertandingan realiti nyanyian di China iaitu 'Singing With Legends' musim keenam.
BorakSeeni