,
Gegar Vaganza All Star

Dikritik Suara Hauk, Syafinaz Selamat - “Kalau Orang Kata Tak Sedap, Tak Apa Saya Terima”

Mya Amri
23/10/2023
03:55 MYT
Penyanyi dan juri tetap, All Stars Gegar Vaganza (ASGV), Datuk Syafinaz Selamat tidak kisah sekiranya nyanyiannya ketika membuat penampilan dalam sebuah program baru-baru ini menjadi kritikan netizen.
Tidak cepat melatah, Syafinaz berpendapat pandangan tentang perkara itu adalah subjektif bagi setiap individu.
“Pada saya muzik itu besar, terpulang pada mereka sama ada untuk suka atau tidak. Perkara itu adalah subjektif untuk semua orang.
“Ada yang suka dan ada yang tidak, saya okay dengan kritikan. Selama ini pun saya hidup dengan kritikan.
“Kadang-kadang bila orang tulis tak sedap, memang tak sedap menyanyi dekat sini. Kalau saya rasa tak sedap, orang kata tak sedap, saya terima. Tak mengapa.
“Saya belajar daripada kesilapan sendiri. Seperti yang sering saya katakan, saya selalu cuba untuk memperbaiki hasil kerja saya,” katanya ketika ditemui Gempak.
Syafinaz berkata demikian ketika ditemui selepas konsert kelima yang berlangsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) pada Ahad.
Mengulas mengenai kritikan yang diterima, Syafinaz berkata tidak ambil hati sebaliknya akan terus memperbaiki diri untuk menjadi lebih baik.
“Sebagai seorang penghibur, saya memahaminya. Orang memang suka mengkritik, tapi tak mengapa, saya okay sahaja.
“Saya terbuka, kalau saya rasa benda itu betul, saya ambil dan perbaiki diri saya dan itulah cara saya berfikir.
“Kalau ada kritikan yang saya rasa boleh pakai, saya guna. Kalau saya rasa kritikan yang orang berikan pada saya itu tidak membantu saya sebagai seorang penghibur, saya hanya abaikan sahaja,” jelasnya.
Terdahulu, Syafinaz dikecam netizen selepas beberapa video dimuat naik di TikTok yang merakamkan dirinya menyanyikan lagu Persis Salju dan Europa nyanyian asal Mónica Naranjo menjadi tular.
Rata-rata netizen mengatakan mereka tidak memahami sebutan lagu Europa yang dinyanyikan olehnya selain vokalnya juga dikatakan kurang sedap.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Seronok Bekerja Bersama, Nabila Huda Sifatkan Leona Bukan Bimbo - "Dia Kelakar, Manja & Bijak"

gempak
18/09/2024
07:55 MYT
Gerak-geri sering dikritik, pelakon Nabila Huda, menyatakan pempengaruh media sosial sensasi, Kasih Iris Leona, 22, sebagai seorang anak muda yang berbakat, bijak, kelakar dan bukan budak 'bimbo' seperti yang disifatkan netizen.
Hiburan

Aiman Ameer Kalis Wajah Disamakan Dengan Artis Lain, Cerita Kisah Lucu Ditahan Di Road Block - "Saya Perasan Bila Ada Yang Kata ..."

gempak
18/09/2024
03:25 MYT
Pelakon meningkat naik, Aiman Ameer tampil memberi respons apabila ramai menyatakan wajahnya seiras dengan beberapa selebriti lain.
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.
Hiburan

Linda Onn Beri Nasihat, Penyampai Radio Harus Jaga Etika Bahasa

gempak
14/09/2024
14:55 MYT
Penyampai radio terkenal era 2000-an, Linda Onn, mengakui kurang setuju dengan pendekatan penyampai radio zaman sekarang.
Hiburan

Anak Dituduh Jadi Penyondol Fattah-Fazura, Ayu Puteh Tampil Pertahankan Wanna Ali - “Kalau Tak Suka Pun Janganlah Sampai…”

gempak
14/09/2024
12:55 MYT
Penerbit, Datuk Ayu Puteh meluahkan rasa kesal apabila anaknya iaitu pelakon Wanna Ali teruk dikecam netizen gara-gara berkongsi foto bersama aktor Fattah Amin.