,
Viral

Bella Hadid Nyaris 100 Persen Sempurna, Jadi Wanita Tercantik Dunia

Gempak ID
17/10/2019
12:13 MYT
Supermodel Bella Hadid dinobatkan sebagai perempuan paling cantik di dunia. Ia mendapat skor 94,35 persen akurat berdasarkan Golden Ratio of Beauty Phi, sebuah metode penghitungan matematis untuk mengukur angka sempurna dari penampilan fisik seseorang.
Proporsi mata, alis, hidung, bibir, pipi, rahang dan bentuk wajah model berusia 23 tahun itu ketika diukur paling mendekati kecantikan ideal versi Yunani Kuno.
'Kemenangan' adik Gigi Hadid menjadi perempuan tercantik di dunia ini dirilis oleh Dr Julian De Silva, spesialis operasi plastik estetika berbasis di London.
Keputusan ini didapat setelah dia menggunakan sistem komputerisasi pada wajah sejumlah selebriti dunia.
"Bella Hadid sudah jelas jadi pemenangnya ketika semua elemen untuk menentukan kesempurnaan wajah dimasukkan (dalam penghitungan)," ujar Julian seperti dikutip dari Daily Mail.
Turut berada didaftar perempuan tercantik dunia adalah Beyonce di posisi kedua dengan persentase keakuratan 92,44 persen. Amber Heard dengan 91,85 persen di nomor ketiga manakala penyanyi Ariana Grande yang meraih skor 91,81 persen berada di nomor keempat.
Di posisi kelima dengan kesempurnaan 91,05 persen adalah model Kate Moss.
Sementara itu, Golden Ratio of Beauty Phi berasal dari era Renaissance Eropa, di mana para seniman dan arsitek biasa menggunakan persamaan yang dikenal sebagai Golden Ratio, untuk mendukung penciptaan karya mereka.
Sejak saat itu para ilmuwan mengadaptasi formula matematis tersebut untuk menjelaskan mengenai kecantikan seseorang.
Kredit Foto: The Sun.uk, Middle East Monitor.com
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Pasca Kemelut Dengan Adidas Originals, Bella Hadid Akhirnya Bersuara

gempak
30/07/2024
06:25 MYT
Supermodel Bella Hadid akhirnya bersuara mengenai polemik kempen iklan bersama jenama sukan popular Adidas.
Hiburan

Adidas Mohon Maaf Pada Bella Hadid - "Kami Melakukan Kesilapan Yang Tidak Disengajakan"

gempak
25/07/2024
02:30 MYT
Syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas memohom maaf kepada supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid.
Gaya Hidup

Digugurkan Dari Kempen Kasut Retro, Bella Hadid Upah Peguam Saman Adidas

gempak
22/07/2024
10:25 MYT
Supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid dilaporkan mengupah sepasukan peguam untuk menyaman syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas.
Gaya Hidup

Adidas Gugurkan Bella Hadid Daripada Kempen Kasut Retro Munich 1972

gempak
19/07/2024
16:55 MYT
Adidas pada Jumaat menggugurkan model pro-Palestin, Bella Hadid, daripada kempen pengiklanan untuk kasut retro Olimpik Munich 1972, yang dibayangi oleh pembunuhan beramai-ramai atlet Israel.
Viral

Ini Jumlah Derma Yang Disumbangkan Gigi & Bella Hadid Untuk Palestin

gempak
02/06/2024
12:55 MYT
Berita mengenai derma itu datang hanya beberapa hari selepas Bella Hadid membuat kenyataan semasa lawatannya ke Cannes baru-baru ini.