,
Artis

Berkat Ramadan dan Suami Dukung Penuh, Olla Ramlan Mantap Berhijab

Gempak ID
25/05/2019
06:07 MYT
Artis cantik Ollah Ramlan akhirnya bulat hati mantap berhijab setelah memikirkan hal penghijrahan itu sejak beberapa tahun lalu.
Kepada awak media, Olla mengaku pernah mencoba sebelumnya untuk tampil berhijab namun sering kandas. Tetapi tidak untuk kali ini. Dirinya telah mantap berhijab.
"Alhamdulillah sebenarnya berpikiran untuk berhijab itu udah lima tahun belakang, cuman maju mundur maju mundur, dan juga udah nyoba beberapa kali," kata Olla seperti yang dilansir dari Insertlive saat ditemui di gedung Tribata, Kabyoran Baru, Jakarta Selatan, Jumat (24/5).
Wanita itu pun menerangkan biar tidak mudah baginya memutuskan berhijab namun ia menjadi sebuah keputusan yang mantap dengan dukungan besar dari sang suami.
"Mungkin kemantapan hati dan juga support dari suami itu kan penting, kalau suami jawabannya juga nanggung aku jadi gimana gitu."
"Tapi Alhamdulillah di bulan suci ramadan ini memang saya sudah memantapkan hati, insyaallah mudah-mudahan ini juga masih belajar, semoga istiqomah," kata Olla.
Instagram: @ollaramlannaufar
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Angeline Tan Dedah Sabri Yunus Tak Pernah Paksa Berhijab - “Tapi Saya Rasa Sebagai Seorang Islam, Ini Lebih Sopan”

gempak
06/09/2024
00:55 MYT
Pelakon, Angeline Tan mendedahkan suaminya, aktor Sabri Yunus tudak pernah memaksanya untuk memakai hijab.
Hiburan

Akui Sukar Istiqamah, Nora Danish Syukur Rakan-Rakan Banyak Bantu Proses Hijrah - “Kena Tanam Sifat Ingin Berubah Walaupun Belum Sampai Masanya”

gempak
04/09/2024
06:55 MYT
Aktres jelita, Nora Danish mengakui proses istiqamah menjadi ujian sebenar pada setiap individu kerana ia berbeza-beza.
Hiburan

Sering Diminta Untuk Tanggal Hijab, Yuna Harap Haters Dilembutkan Hati – “Unfollow Saya Kalau Rindu Yuna Yang Dulu”

gempak
28/08/2024
21:55 MYT
Penyanyi Yuna mempersoalkan sikap sesetengah netizen yang sering mencari kesalahan terhadap dirinya seperti mengkritik pemakaiannya.
Hiburan

Sarah Hildebrand Beri Bayangan Kembali Berhijab & Sudah Berkahwin Dengan Jejaka Mat Salih?

gempak
26/08/2024
05:25 MYT
Pelakon, Sarah Hildebrand baru-baru ini telah memuat naik gambarnya yang kembali bertudung dan bersama seorang jejaka ‘mat salih’.
Viral

Kongsi Video Berhijab, Netizen Doa Cik B Terbuka Hati Tutup Aurat - "Semoga Istiqamah"

gempak
22/08/2024
07:25 MYT
Anak gadis kepada usahawan sensasi, Datuk Seri Vida iaitu Cik B sememangnya popular dengan tingkah lakunya yang seakan-akan lelaki.