,
Nusantara

Kabar Duka, Gitaris OM PMR Budi Padukone Berpulang

Gempak ID
06/10/2020
06:55 MYT
Berita duka menyelimuti industri musik tanah air. Gitaris grup musik melayu dangdut OM PMR (Orkes Musik Pengantar Minum Racun), Budi Padukone telah berpulang ke Rahmatullah.
Kabar duka ini beredar di jejaring sosial media dan juga instagram resmi OM PMR.
“Telah berpulang Om Budi Santoso aka Budi Padukone. Semoga amal ibadah almarhum di terima di sisi-Nya, dan semoga keluarga yang di tinggalkan di berikan ketabahan.Mohon doanya sahabat racun ," tulis akun OM PMR, Senin (5/10) malam.
Menurut informasi yang didapat dari manager OM PMR, Joan, gitaris kharismatik ini meninggal dunia di rumah sakit Cisarua, Bogor, pukul 18.04 WIB, disebabkan sakit asam lambung yang dideritanya.
“Om budi meninggal di RS.Cisarua jam 18.04 WIB. Om budi (sakit) asam lambung,” ungkap Joan, saat dikonfirmasi melalui jaringan pribadi whatsapp.
Belum diinformasikan alamarhum akan dikebumikan dimana. Namun, jenazah masih disemayamkan dirumah duka didaerah Radio Dalam, Kebayoran Baru, Jakarta Selatan.
Kredit Foto: Tribunnews.com, Detik.com
Oleh: Ryks
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Anak Saya Dibedung, Ditutup Dengan Kain…” - Bayi Lapan Bulan Mati Disumbat Botol Susu, Ditekup Bantal Oleh Pengasuh

gempak
06/09/2024
15:29 MYT
Apabila isterinya sampai di taska berkenaan, dia mendapati wajah anaknya Muhammad Al Fateh Amri sudah kebiruan selain bahagian mulutnya juga berdarah.
Hiburan

Bapa Fikry Ibrahim Meninggal Dunia - "Ayah Saya Sudah Kembali Ke Rahmatullah.."

gempak
06/09/2024
01:31 MYT
Bapa kepada pelakon, Fikry Ibrahim, Ahmad Ibrahim meninggal dunia pada Jumaat.
Sukan

Atlet Olimpik Maut Dibakar Bekas Kekasih Sewaktu Pulang Dari Gereja

gempak
05/09/2024
20:55 MYT
Atlet marathon yang baru menyertai temasya Olimpik Paris 2024 dilaporkan meninggal dunia selepas mengalami kecederaan dan lecur parah akibat dibakar bekas kekasihnya.
Hollywood

Rapper Fatman Scoop Meninggal Dunia, Pengsan Waktu Persembahan

gempak
01/09/2024
05:11 MYT
Rapper terkenal dari Amerika Syarikat, Fatman Scoop dilaporkan meninggal dunia sewaktu membuat konsert percuma di Connecticut hujung minggu ini.
Nusantara

Baru Dua Minggu Kahwin, TikToker Shella Selpi Meninggal Dunia Kerana Kanser

gempak
31/08/2024
11:50 MYT
Pengikut seorang TikToker Indonesia yang terkenal dalam kalangan pengguna media sosial kerana sangat gigih berjuang melawan penyakit kanser yang dihidapi sejak tiga tahun lalu berduka selepas wanita itu meninggal dunia pada Jumaat lalu.