,
Asia

Kangin Tinggalkan Super Junior

Gempak ID
11/07/2019
12:21 MYT
Setelah memikirkan sedalam dalamnya, akhirnya Kangin mengambil keputusan untuk resmi mengucapkan selamat jalan kepada grup Super Junior.
Keputusan salah satu personel band yang akan pertama kalinya masuk ke Arab Saudi untuk konser mereka kelak itu diumumkan lewat Instagram pribadinya pada Kamis (11/7/2019).
Dilansir dari Soompi.com, pria yang banyak terlibat dengan kontroversi termasuk kasus menyetir sambil mabuk pada tahun 2016 itu mengungkapkan pengakuannya meninggalkan Super Junior.
Dia memulakan suratnya dengan mengatakan hatinya begitu berat untuk mengumumkan berita tidak enak kepada penggemarnya setelah sekian lama tidak bertanya kabar.
"Hatiku terasa berat karena ini bukan berita yang positif, tapi ia harus diumumkan setelah banyak pertimbangan. Aku kini melepas nama Super junior yang telah bersamaku sejak lama," tulisnya.
Pun setelah banyak pertimbangan dan kadang berasa tidak adil kepada rekan personel Super Junior yang lain dampak dari perlakuannya, Kangin harus mengambil keputusan tersebut demi kebaikan semua.
"Aku sempat berpikir seharusnya keputusan ini dilakukan lebih awal, namun mengenangkan dukungan dan sokongan semua pihak termasuk agensiku, keluarga niat itu terhenti.
"Namun kini setelah melihat banyaknya dampak negatif yang didapatkan para personel Super Junior yang lain akibat tingkahku, aku tidak lagi boleh menunggu," luah Kangin.
Dirinya pun kemudian meminta maaf buat seluruh penggemarnya, E.L.F yang telah mendukungnya selama 14 tahun dan mengungkapkan setelah melepaskan nama Super Junior, dia akan cuba 'membesarkan' namanya dengan jalan yang dipilih.
"Aku akan terus mendukung Super Junior, terima kasih."
Kangin, 34, menyertai Super Junior bersama 11 personel yang lainnya sejak 14 tahun silam.
Biar kin resmi tidak lagi menjadi salah satu personel band tersebut, namun pihak agensinya, SJ mengungkapkan Kangin masih punya kontrak bersama mereka.
Kredit Foto: Koreaboo, Channel Korea Instagram: @kanginnim
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Leeteuk Kena Kecam Minta Peminat Sokong Kangin: “Bantu Pakai Duit Kamu”

gempak
29/05/2024
14:55 MYT
Tindakan Leeteuk agar peminat memberi sokongan semula kepada salah seorang bekas anggota Super Junior, Kang-In nampaknya tidak berakhir positif.
Hiburan

Kyuhyun Super Junior Nyanyi Bunga-Bunga Cinta, Misha Omar: “Tersengih Kita, Macam Jatuh Cinta”

gempak
14/04/2024
03:53 MYT
Salah seorang anggota Super Junior, Kyuhyun sedang berada di Malaysia untuk bertemu peminatnya di sini menerusi siri Konsert 2024 𝐊𝐲𝐮 𝐇𝐲𝐮𝐧 𝐀𝐬𝐢𝐚 𝐓𝐨𝐮𝐫 <𝐑𝐄𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓>𝐢𝐧 𝐊𝐮𝐚𝐥𝐚 𝐋𝐮𝐦𝐩𝐮𝐫 yang berlangsung pada petang 13 April 2024.
Hiburan

Ryeowook Umum Kahwini Kekasih Mei 2024: “Saya Mahu Bina Keluarga Bersamanya”

gempak
30/03/2024
08:45 MYT
Salah seorang anggota Super Junior, Ryeowook menyampaikan khabar gembira buat peminat apabila mengumumkan akan berkahwin pada Mei depan.
Gegar Vaganza All Star

All Stars Gegar Vaganza (GV10): 3 Tugasan Final, Ada Duet Dengan Artis Indonesia & Rap Lagu KPop!

gempak
04/12/2023
03:52 MYT
Ada Lagu Ada Lagi final All Stars Gegar Vaganza.
Laman Utama

Kyuhyun Super Junior Cedera Diserang Dengan Pisau

gempak
20/11/2023
04:50 MYT
Kyuhyun dilaporkan mengalami kecederaan