,
Nusantara

Mimpi Menikah di Disneyland Sandra Dewi Sempat jadi Bahan Tertawaan

Gempak ID
06/02/2020
02:27 MYT
Aktris Sandra Dewi dengan mimpinya menikah di Disneyland telah menjadi kenyataan. Ia menikah dengan Harvey Moeis di Gereja Katedral Jakarta dan dilanjutkan resepsi di Cinderella's Castle, Disneyland, Tokyo pada November 2016 silam.
Menurut Sandra Dewi, menikah di Disneyland sempat menjadi tertawaan. Namun ia mengejar mimpi tersebut dengan kerja keras dan akhirnya bisa terealisasikan.
"Ketika saya masih kecil saya pengin jadi orang sukses, ini, ini dan ini. Dan saya menjadi seorang publik figur di Jakarta.
"Jadi publik figur pun saya punya mimpi yang mungkin semua orang menertawakan saya," kata Sandra Dewi, saat ditemui di kawasan Senayan, Jakarta Pusat, Selasa (4/2).
Dengan ditertawai dan dianggap aneh lantaran memiliki mimpi menikah di Disneyland, Sandra Dewi pun termotivasi.
"Ketika sudah dikenal orang saya bilang, saya pengin nikah di Disneyland, semua orang tertawa terbahak-bahak. Itu gimana caranya ya orang-orang ketawain mimpi saya," jelas Sandra Dewi.
"Ketika mimpi itu kayaknya nggak mungkin, tapi kita bisa mencapai mimpi kita dengan usaha dan berdoa, itu saya puas rasanya," tandasnya.
Kini Sandra bahagia bersama dua buah cintanya hasil pernikahan yang dihelat penuh mewah di Disneyland. Mereka sekeluarga malah kerap kembali berlibur ke Disneyland.
Kredit Foto: Liputan6.com. wowkeren
Instagram: @sandradewi88 Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Olimpik Paris 2024: Pakai Bikini, 'Makan Angin' Di Disneyland, Atlet Paraguay Diarah Pulang

gempak
06/08/2024
10:20 MYT
Perenang Paraguay, Luana Alonso, telah didakwa ditendang keluar dari perkampungan atlet Sukan Olimpik Paris selepas meninggalkan venue sukan tersebut untuk melawat Disneyland.
Hiburan

Sempat Terfikir Nak Menikah, Rossa Ulas Status Hubungan Bersama Afgan - “Memang Setiap Hari Dengan Afgan..”

gempak
17/07/2024
12:25 MYT
Penyanyi Rossa mengakui tidak pernah mempunyai hubungan istimewa bersama penyanyi Afgan.
Hiburan

Suami Sandra Dewi Kena Tangkap Kes Rasuah, Netizen Ungkit Kahwin Di Disneyland & Beri Anak Jet Peribadi

gempak
28/03/2024
15:00 MYT
Harvey Moeis ditahan atas dakwaan menerima rasuah dengan nilai mencecah trilion rupiah dalam urusan perniagaan terkait perlombongan biji timah yang merugikan negara.
Laman Utama

Nia Ramadhani, Suami Ucap Salam Lebaran Dari Disneyland, Ambil Hikmah Selepas Ditangkap Isu Dadah

gempak
02/05/2022
04:39 MYT
Pasangan Nia Ramadhani dan suaminya, Ardi Bakrie yang baru keluar dari pusat pemulihan dadah kini sedang menghirup kebebasan mereka dengan bercuti di Amerika Syarikat.
Laman Utama

Setelah Asik Jadi Istri, Zaskia Gotik Siap Berkarir Lagi

gempak
23/06/2021
04:50 MYT