,
Viral

Raffi Ahmad dan Nagita Qurban 6 Sapi dan 11 Kambing di Idul Adha

Gempak ID
12/08/2019
00:27 MYT
Pasangan Raffi Ahmad dan Nagita Slavina memanfaatkan momentum Idul Adha tahun ini dengan suka cita.
Pasalnya, di Hari Raya Idul Adha, mereka membeli hewan qurban sebanyak 6 ekor sapi serta 11 ekor kambing untuk dibagikan kepada sesama.
Pemotongan hewan qurban berlangsung di kediamannya, Andara, Depok Minggu (11/8). Dsri 6 ekor sapi, satu di antaranya sengaja diberi nama lantaran beratnya mencapai 1,3 Ton.
"Ada sapi yang dari India, beratnya 1,1 ton, tapi dia tinggi ada punuknya. ada juga yang 1,3 ton tapi belum dipotong itu yang paling gede si gembul," kata Raffi Ahmad.
Diakui Raffi, sejumlah hewan qurban yang dibeli sengaja diperuntukan tak hanya untuk dirinya. Raffi mengatakan mengatasnamakan keluarga, karyawan yang bekerja dengannya.
"Buat keluarga, buat asisten rumah tangga, sama buat karyawan-karyawan, jadi ada perwakilan, sehingga nama mereka masuk di kurban sapi atau kambing," jelas Raffi.
Menurut Raffi, dengan demikian ia berharap diberikan keberkahan bagi rejekinya, keluarga dan asisten rumah tangga yang membantunya selama ini.
"Kan di sini banyak yang kerja sama saya lebih dari tiga (3) tahun. Jadi mereka sudah saya ikutkan namanya di kurban. Jadi biar mereka berkah lah begitu," pungkas Raffi Ahmad.
Instagram: @Raffinagita1771
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Nagita Slavina Menangis Tinggal Anak 17 Hari Untuk Ke Tanah Suci

gempak
09/06/2024
11:55 MYT
Isteri kepada hos, pengacara, pelakon dan penyanyi Raffi Ahmad, Nagita Slavina menangis gara-gara perlu berjauhan bersama anaknya selama 17 hari bagi menunaikan ibadah haji ke tanah suci.
Hiburan

Sedar Diri, Raffi Ahmad Banyak Solat Taubat Sebelum Tunai Haji

gempak
08/06/2024
14:52 MYT
Raffi Ahmad bersama isteri, Nagita Slavina dan beberapa ahli keluarga kini dalam perjalanan menuju Mekah untuk mengerjakan haji.
Hiburan

Raffi Ahmad Mengaku Pernah Minum Air Kaki Basuhan Ibu: “Saya Dapat Semula…”

gempak
18/04/2024
23:28 MYT
Hos, pengacara, pelakon dan penyanyi Raffi Ahmad dikenali sebagai salah seorang pelaku seni Indonesia paling sukses pada masa kini.
Hiburan

Raffi Ahmad Minta Bukti Terbabit Penggubahan Wang Haram Kerana Terlalu Kaya

gempak
03/02/2024
06:31 MYT
Nama selebriti terkenal Indonesia, Raffi Ahmad sedang hangat menjadi bualan selepas didakwa terlibat dengan aktiviti penggubahan wang haram.
Laman Utama

Raffi Ahmad Ditahan Imigresen Kerana Bawa Terlalu Banyak Wang Tunai

gempak
09/11/2023
15:00 MYT
Raffi Ahmad menceritakan pengalamannya ‘tersangkut’ di imigresen