,
Nusantara

RM BTS Akui Tak Punya Agama namun Bahagia

Gempak ID
12/10/2020
10:40 MYT
BTS baru saja menggelar konser online bertajuk MAP OF THE SOUL ON: E selama dua hari pada Sabtu (10/10) dan Minggu (11/10).
Berakhir dengan sukses, kesemua personelnya yakni RM, Jin, SUGA, J-Hope, Jimin, V, dan Jungkook dilihat memberi kata terima kasih kepada penggemar yang telah menikmati penampilan mereka di tengan pandemi.
Lewat sebuah layar besar yang terpampang, mereka kemudian satu persatu melahirkan rasa bersyukur karena telah sukses menghiburan ARMY dengan deretan lagu baru mereka yang diambil dari album Map of The Soul:7.
Meski demikian, dalam sederet ucap syukur yang diucapkan, pengakuan yang keluar dari mulut RM menyita perhatian.
Hal ini lantaran ia mengakui dirinya tak punya agama. Meski demikian ia sangat bahagia untuk mengucapkan terima kasih kepada Tuhan karena bisa hidup di tahun 2020.
"Kalian tahu? Aku bahagia, sangat bahagia, benar-benar bahagia. Aku tidak memiliki agama, tetapi aku ingin mengucapkan terima kasih pada Tuhan kita hidup di tahun 2020.
"Aku bersyukur pada Tuhan karena adanya teknologi sehingga kita bisa terhubung tanpa hambatan, melihat wajah kalian seperti nyata. Aku merasa kalian (ARMY) ada di sini. Aku harap kalian merasakan hal yang sama," ucap RM.
Di ucapannya, RM juga mengatakan biar pandemi menjadi penghalang untuk mereka aktif beraktivitas, namun semua harus bersyukur karena sebagai manusia semua telah berusaha dengan baik.
"Kami memiliki kenangan selama enam tahun tujuh tahun, kami telah mengunjungi Amerika, Asia, keliling dunia, melihat wajah kalian, merasakan energi kalian, aku sangat berterima kasih untuk semua itu," pungkasnya.
Kredit Foto: Somag News
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Zainal Abidin Harap Penganjur Muzik Festival Peka Soal Agama, Elak Pakaian Menjolok Mata - “Kita Negara Islam..”

gempak
17/08/2024
02:55 MYT
Penyanyi, Datuk Zainal Abidin Menakai penganjuran festival muzik tempatan terbaik bagi merancakkan industri seni hiburan.
Viral

Kecoh Video Lama Jadi Bahan Fitnah Masyarakat Dunia Terhadap Agama, Netizen Desak Usahawan Tampil Perjelas

gempak
28/07/2024
08:25 MYT
Menerusi muat naik di platform X, tular beberapa rakaman yang memaparkan beberapa aksi kurang senang jemaah lelaki yang dikatakan menggugat keselamatan jemaah wanita di Masjidil Haram.
Viral

Terlalu Banyak Spekulasi, Ustaz Hadhari Mohon Orang Ramai Hormat Arwah Farah Kartini - “Menjaja Cerita Tak Baik”

gempak
21/07/2024
03:25 MYT
Susulan spekulasi dan pandangan yang dikeluarkan oleh ramai pihak berkaitan kes pembunuhan Farah Kartini, penyampai radio dan pendakwah, Ustaz Tajdid Hadhari meminta supaya perbuatan tersebut dihentikan.
Viral

Paksa Wanita Buka Kamera Dalam Sesi Pembelajaran Quran Online, Lelaki Teruk Dikritik Netizen - “Dasar Penunggang Agama”

gempak
12/07/2024
08:25 MYT
Isu penunggang agama bukanlah sesuatu yang baharu diperkatakan di negara ini.
Viral

Suruh Berhenti Bercakap, Bapa Mek Yun Dipuji Netizen Sebab Hormat Laungan Azan - “MasyaAllah Terbaiklah Pok”

gempak
09/07/2024
02:50 MYT
Pempengaruh yang dikenali kerana petah berbahasa Melayu dalam dialek Kelantan, Mek Yun sekali lagi mencuri tumpuan netizen dengan konten yang dimuat naik.