,
Laman Utama

Selama Ramadan, Celine Evangelista Kerja dari Pagi Hingga Pagi

Gempak ID
25/04/2021
23:53 MYT
Celine Evangelista senang bisa menjadi penghibur masyarakat selama bulan suci ramadan, meski dirinya nasrani dan tidak ikut berpuasa.
Ia pun mengakui, selama sebulan penuh menerima pekerjaan dari pagi sampai pagi di beberapa program stasiun televisi, guna membawakan program Ramadan dan menghibur masyarakat.
"Pastinya senang sekali ya. Puji tuhan masih diberikan kepercayaan sama masyarakat," kata Celine Evangelista ketika ditemui di kawasan Jakarta, Minggu (25/4) dini hari.
Celine mengatakan dirinya tidak masalah harus bekerja dari pagi sampai pagi. Sebab, ketika masih aktif di sinetron, ia juga bekerja dari pagi sampai pagi menjakani setiap adegan untuk kejar tayang.
"Aku sudah biasa dengan situasi seperti ini. Supaya nggak terlalu capek, ya banyak istirahat dan jaga kesehatan," ucapnya.
Celine menyebutkan dirinya juga menyiapkan beberapa vitamin, untuk menjaga kondisi tubuhnya dan juga stamina supaya tetap prima menjalani pekerjaan dari pagi sampai pagi lagi.
"Pasti ya siapin vitamin buat nambah stamina. Buat jaga kondisi tubuh aja sih," ungkapnya.
Bagi istri Stefan William itu, bekerja di televisi lebih menyenangkan ketimbang harus terus menerus di lokasi syuting sinetron. Sebab, bekerja di televisi membuatnya banyak bertemu orang.
"Kalau di televisi kan selalu beda lokasi syuting, ketemu orang yang juga berbeda, karakter yang dimainkan juga selalu berubah. Kalau sinetron kan sama terus salama syuting dari pagi ketemu pagi," jelasnya.
Celine Evangekista menegaskan dirinya senang bisa bekerja di televisi membawakan program yang diluar dari kebiasaan pekerjaannya. Ia sangat menikmati setiap harinya bekerja di industri televisi ini.
"Ya main program komedi itu tantangan. Tapi aku enjoy banget setiap harinya," pungkasnya.
Oleh: Herco
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Kerana Tekanan Kerja, Wanita Ini Naik Berat Sehingga 20 Kg

gempak
12/09/2024
04:55 MYT
Gara-gara tekanan di tempat kerja seorang wanita muda di China telah mengalami kenaikan berat badan sehingga 20 kilogram (kg) dalam masa setahun.
Viral

Lelaki Mati Selepas Kerja 104 Hari, Cuti Rehat Sehari

gempak
08/09/2024
07:25 MYT
Seorang lelaki berusia 30 tahun di timur negara China meninggal dunia akibat kegagalan organ berikutan bekerja 104 hari dengan hanya satu hari cuti rehat.
Viral

Pemuda Diliwat Ketika Minta Kerja, Lelaki Pakistan Direman

gempak
07/08/2024
18:35 MYT
Seorang lelaki warga Pakistan direman lima hari di Mahkamah Majistret Ayer Keroh, Melaka hari ini selepas didakwa meliwat seorang pemuda yang datang untuk mencari kerja kosong di sebuah kedai perabot semalam.
Berita

Syarikat Ini Tolak Gaji RM60 Jika Lewat 5 Minit Sampai Ke Tempat Kerja!

gempak
19/07/2024
11:25 MYT
Seorang pekerja tempatan menyuarakan kekecewaan di media sosial terhadap sebuah syarikat yang mengenakan penalti sebanyak RM600 jika kakitangan lewat satu jam sampai ke tempat kerja.
Hiburan

"Saya Harap Dia Istiqamah" - Norman Hakim Tumpang Gembira Abby Abadi Makin Kurus, Sempat Kongsi Tips 'Eat Clean'!

gempak
18/07/2024
05:55 MYT
Aktor Norman Hakim meluahkan rasa bangga terhadap bekas isterinya yang juga pelakon, Abby Abadi berhubung imej terkini Abby yang semakin kurus.