,
Musik

Tantri Bilang Pernikahan Bukan Hanya Saat Paras Masih Kencang

Gempak ID
26/01/2019
11:16 MYT
Di tengah banyaknya pasangan selebriti Indonesia yang bercerai di bulan Januari 2019 ini, vokalis grup Kotak, Tantri sepertinya ikut terasa untuk mencoretkan sesuatu tentang hidup berpasangan.
Dalam unggahan foto di akun Instagram bersama sang suami, Hatna Danarda dua hari lalu, Tantri berceloteh tentang hal menikah dan rumah tangga.
Wanita berusia 29 tahun itu mengaku kalo dia selalu mengimpikan untuk segera dipinang pas berpacaran agar tidak bikin dosa.
Pun, Tantri sadar bahawa menikah tidak mudah karena ia membutuhkan kesiapan yang matang, terutama dari segi mental untuk menerima pasangan lahir dan batin untuk sepanjang hayat. Malah, perlu juga menerima dan menguruskan pasangan.
"Bukan hanya saat paras masih kencang lho!", tulisnya.
Ibu kepada Karanada Medina Danarda itu juga menulis kalo setiap daripada pasangan berkahwin perlu bersiap saat ujian membadai sehingga ke titik nol.
“Menikah bukan hanya bahagianya saja ya, pasti ada kalanya sedihpun harus dirasa berdua. Segera halalkan jika sudah siap menaiki kapal menuju terjangan ombak keras dan air yang tenang,” tulisnya pada akhir celoteh tersebut.
Tantri dan finalis Indonesian Idol Musim Kelima serta vokalis dari grup musik Naff itu telah menikah pada 26 Oktober 2014.
Dalam banyak unggahan foto di akun Istagramnya, Tantri sering memposting foto kekompakkan dirinya dengan Hatna dan puteri mereka yang kini masuk usia 4 tahun.
Malah, 17 jam lalu, pada sekeping fotonya bersama sang suami, Tantri menulis: “Dipertemukan untuk saling memahami.”
Sumber: Instagram Tantri Instagram: Tantri
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Ulas Isu Rumah Tangga Fazura-Fattah, Netizen Mula ‘Serang’ Tya Ariffin & Asyraf Khalid - “Yang Dari Suka Tengok Podcast Ini, Tiba Rasa Menyampah...”

gempak
20/09/2024
02:55 MYT
Gara-gara mengulas isu rumah tangga pasangan selebriti Fazura dan Fattah Amin, pelakon Tya Ariffin serta suaminya iaitu Asyraf Khalid menerima kecaman netizen di laman sosial.
Hiburan

"Fattah Amin Adalah Sebaik-Baik Manusia, Fazura Juga Begitu, Cuma…” - DJ Sonic

gempak
19/09/2024
05:25 MYT
Pengacara dan penyampai radio DJ Sonic berkongsi keperibadian pasangan selebriti Fazura dan Fattah Amin.
Hiburan

Nikita Mirzani Lapor Kekasih Anak Ke Polis, Paksa 2 Kali Gugurkan Kandungan

gempak
19/09/2024
04:25 MYT
Selebriti sensasi Nikita Mirzani mengambil langkah tegas apabila melaporkan kekasih anak perempuannya, Vadel Badjideh kepada pihak polis.
Hiburan

“Mereka Cakap Dia Seorang Introvert & Tak Reti Berparti Bagai…” - Individu Dedah Perangai Sebenar Fattah Amin

gempak
18/09/2024
23:55 MYT
Isu rumah tangga pasangan selebriti Nur Fazura dan suaminya, Fattah Amin masih menjadi perbualan hangat di setiap media sosial sejak minggu lalu.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.