,
Musik

Uki Eks NOAH: Dunia Terus Berjalan, Saya Tetap Bekerja

Gempak ID
07/10/2019
06:36 MYT
Eks Gitaris band NOAH, Muhammad Kautsar Hikmat atau populer dengan nama Uki memang memutuskan untuk hijrah. Kendati demikian, Uki mengatakan hidup tak berakhir di situ dan ia hingga kini masih terus menekuni bisnis untuk menafkahi keluarga.
"Dunia terus berjalan, saya tetap terus bekerja mencari nafkah, saya tetap bekerja cuma berbeda profesi aja sih," kata Uki di kawasan Kota Kasablanka, Jakarta Selatan, Sabtu malam (5/10).
Bagi Uki, semenjak memutuskan hijrah hidupnya semakin banyak dimudahkan dalam segala hal. Menurutnya, apa yang dilakukannya dulu berbeda yang dirasakannya. Uki mengaku sekarang jauh lebih bahagia.
"Sebenarnya setelah hijrah itu bukan makin sulit, malah makin gampang. Kalau dulu kan bekerja untuk dunia kan ada saat itu, setelah hijrah itu malah makin mudah," katanya.
"Orang bilang kasian ya susah, tapi mereka di dalam hatinya bahagia, jadi nggak bisa kita menjelaskan sama orang, ini gak susah, kita bahagia," sambung Uki.
Instagram: @uki_kautsar
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Kerana Tekanan Kerja, Wanita Ini Naik Berat Sehingga 20 Kg

gempak
12/09/2024
04:55 MYT
Gara-gara tekanan di tempat kerja seorang wanita muda di China telah mengalami kenaikan berat badan sehingga 20 kilogram (kg) dalam masa setahun.
Viral

Lelaki Mati Selepas Kerja 104 Hari, Cuti Rehat Sehari

gempak
08/09/2024
07:25 MYT
Seorang lelaki berusia 30 tahun di timur negara China meninggal dunia akibat kegagalan organ berikutan bekerja 104 hari dengan hanya satu hari cuti rehat.
Viral

Pemuda Diliwat Ketika Minta Kerja, Lelaki Pakistan Direman

gempak
07/08/2024
18:35 MYT
Seorang lelaki warga Pakistan direman lima hari di Mahkamah Majistret Ayer Keroh, Melaka hari ini selepas didakwa meliwat seorang pemuda yang datang untuk mencari kerja kosong di sebuah kedai perabot semalam.
Berita

Syarikat Ini Tolak Gaji RM60 Jika Lewat 5 Minit Sampai Ke Tempat Kerja!

gempak
19/07/2024
11:25 MYT
Seorang pekerja tempatan menyuarakan kekecewaan di media sosial terhadap sebuah syarikat yang mengenakan penalti sebanyak RM600 jika kakitangan lewat satu jam sampai ke tempat kerja.
Viral

Dapat Bantuan RM1,500, Netizen Tak Puas Hati Wanita Tak Mahu Bekerja Sebab Selesa Minta Sedekah - "Ini Bukan Miskin Tapi Pemalas!"

gempak
09/07/2024
05:25 MYT
Isu meminta sedekah bukanlah sesuatu permasalahan yang baharu di negara ini. Walaupun ada segelintir peminta sedekah telah pun diberi bantuan, akan tetapi perbuatan tersebut masih dilakukan dek kerana kedegilan pihak itu sendiri.