,
Nusantara

Vidi Aldiano Tunai Umrah Pasca Sembuh dari Kanker

Gempak ID
20/01/2020
06:52 MYT
Pelantun Vidi Aldiano merayakan nikmat hidup sehatnya setelah sembuh dari kanker ginjal stadium tiga dengan berangkat mengerjakan umrah.
Vidi pun pergi menunaikan umrah bersama insan yang paling penting di hidupnya, sang ibunda.
Kabar berangkatnya Pelantun lagu Surat Palsu dan sang ibunda ke Tanah Suci diketahui lewat unggahan terkini di akun Instagramnya, @vidialdiano sekitar 2 jam lalu.
Di foto dirinya dan sang ibunda di dalam pesawat, ia menuliskan: "Bismillah akan umroh berdua sama Mama. Doakan semoga lancar dan berkah ya kawan."
Sebelumnya, penyanyi yang menjalani operasi pengangkatan ginjal di sebuah rumah sakit di Singapura pada Desember 2019 itu sempat menggelar syukuran sekaligus perayaan rumah barunya di bilangan Jakarta Selatan.
“Perayaan rumah baru. Alhamdulillah!” tulis Vidi pada kolom foto saat ia berbagikan keseruan itu dalam unggahan pada Ahad, 19 Januari 2020.
Instagram: @vidialdiano
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tunai Umrah Bersama Bukti Cinta Shuk Sahar & Isteri Masih Utuh - “Selamatkan Rumah Tangga Selagi…”

gempak
23/08/2024
02:25 MYT
Pelawak Shuk Sahar menutup spekulasi mengenai masalah rumah tangganya dengan isteri, Fara Salleh dengan memuat naik foto di Instagram memperlihatkan mereka kini berada di Tanah Suci, Mekah.
Hiburan

Diminta Jangan Asyik Bergambar Semasa Tunai Umrah, Ini Respons Eyka Farhana - “Kenapa Tak Boleh Nak Post Kalau Untuk Nak Tunjuk Yang…”

gempak
23/07/2024
11:55 MYT
Pelakon Eyka Farhana tidak setuju dengan pendapat segelintir pihak yang berasakan tindakan berkongsi foto dan video sepanjang menunaikan umrah di Tanah Suci, Mekah tidak bersesuaian.
Hiburan

Bella Astillah Berangkat Tunai Umrah, Doa Urusan Dipermudahkan – “Saya Mohon Maaf Seikhlas Hati”

gempak
14/07/2024
06:55 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram (IG) Bella atau nama sebenarnya Dayang Ara Nabellah Awang Astillah, 30, berkongsi foto dia di lapangan terbang pada pagi Ahad.
Laman Utama

Foto Shah Rukh Khan Di Tanah Suci Tular, Betul Ke Tunai Umrah? Peminat Komen - “Doakan Yang Baik-Baik”

gempak
02/12/2022
01:56 MYT
Doakan yang baik-baik untuk Shah Rukh Khan.
Laman Utama

Mawar Rashid Sedih Tak Dapat Ikut Suami Tunai Umrah - “Anak-Anak Takde Orang Jaga..”

gempak
12/03/2022
00:45 MYT
Semoga ada rezeki untuk Mawar.