Salah seorang anggota BTS, Jungkook baru mengucapkan selamat tinggal kepada pengikutnya di Instagram apabila menghapus akaun peribadinya.

Akaun dengan nama @jungkook.97 itu dihapus pada 28 Februari 2023. Saat dihapus, Jungkook mempunyai sebanyak 52.4 juta pengikut, mengikuti hanya 7 akaun dan telah memuat naik 87 keping gambar.

Tindakannya menghapus akaun tersebut membuat banyak peminat gusar.

Namun menerusi kenyataan yang diberikan melalui Weverse, Jungkook tidak mahu peminat gusar dengan tindakannya.

Bintang terkenal itu memberitahu dirinya berada dalam keadaan baik dan membuat keputusan untuk menghapus atau menutup akaun kerana berasa dirinya tidak terlalu kerap atau aktif dalam laman sosial Instagram.

Dia juga menafikan akaunnya telah digodam.

“Saya telah menghapus Instagram. Ia bukan digodam. Saya tidak pernah menggunakannya jadi saya tutup akaun tersebut,” katanya seperti dilaporkan AllKPop.

Jungkook kemudian menegaskan dia memang tidak menggunakan Instagram jadi berasa tiada keperluan untuk memiliki akaun tersebut dan hanya akan berinteraksi dengan peminat menerusi aplikasi Weverse.

“Saya telah memadam Instagram dan tidak akan kembali menggunakannya. Saya hanya akan menggunakan Weverse Live sekali sekala,” katanya.

Terdahulu Jungkook membuka akaun tersebut selama satu tahun dua bulan bertepatan pada 6 Disember 2021, bersama-sama dengan enam anggota BTS yang lainnya.