,
Muzikal Lawak Superstar 2022

“Dah Kaya Tu Kayalah, Jangan Lacur Industri Kami!”- Datuk Awie Mohon Selamatkan Industri Muzik

Mya Amri
22/08/2022
22:31 MYT
Vokalis kumpulan Wings, Datuk Awie meluahkan kekesalan terhadap sikap segelintir pengasas kosmetik yang memberikan impak negatif terhadal industri seni.
Menurut Awie, tindakan mereka itu ibarat ‘melacurkan’ serta merosakkan industri seni tanah air.
“Jangan hancurkan industri ini, kami perlukan industri ini untuk survive. Kalau tak ada lagi industri ini kami nak cari makan dekat mana sebenarnya?
“Korang dah kaya, korang kayalah, kami pun tak pernah minta satu sen duit anda. Cuma kami minta jangan lacur di industri kami. Itu sahaja!
“Lebih 30 tahun berada dalam industri ini, saya sayang sebab ini industri yang beri saya makan, yang besarkan anak, isteri saya, yang bagi ibu bapa saya pergi Makkah, yang hidupkan saya, bagi pekerja-pekerja saya makan.
“Kalau industri ini rosak bagaimana dengan mereka yang berada di bawah tanggungan saya dan juga yang baru nak naik?” tegasnya ketika ditemui Gempak selepas selesai MLS3 minggu keempat.
Terdahulu, kemunculan lagu baharu usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri berjudul Baby Sayang dianggap sebagai perosak industri muzik.
Dalam perkembangan lain, Awie merupakan juri tetap Muzikal Lawak Superstar 3 (MLS3) bersama Siti Saleha dan Najip Ali.
MLS3 bersiaran selama 10 minggu, setiap Jumaat, jam 9 malam secara langsung dari Dewan Sri Putra Bukit Jalil dan disiarkan secara eksklusif di Astro Warna (saluran 107).
Untuk pilihan yang lebih fleksibel, MLS3 juga boleh distrim di On Demand menerusi Astro Box dan aplikasi Astro Go.
Untuk mengundi dan perkembangan terkini Muzikal Lawak Superstar, layari laman web rasmi MLS3 di https://rancangan.gempak.com/muzikal-lawak-superstar-2022
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

7 Tahun Kahwin, Fazura Fail Cerai Terhadap Fattah Amin

gempak
13/09/2024
04:38 MYT
Aktres dan usahawan Nur Fazura Sharifuddin dilaporkan telah memfailkan permohonan cerai terhadap suami, pelakon Fattah Amin, pagi tadi selepas tujuh tahun berkahwin.
muzikal-lawak-superstar-4

MLS4: Bawa Sentuhan ‘Magika’, Muzikal Lawak Superstar 4 Tampil Dengan Kombinasi Pempengaruh, Pelakon & Pelawak!

gempak
11/09/2024
07:00 MYT
Astro kembali menggabungkan pelakon, pelawak, penyanyi dan pempengaruh di atas pentas komedi muzikal menerusi musim terbaharu ‘Muzikal Lawak Superstar 4’.
Hiburan

Pengarah Veteran Nafi Sengaja Cium Pelakon, Dakwa Hanya Tunjuk Contoh

gempak
09/09/2024
01:55 MYT
Pengarah dan pelakon terkenal dari Kolkata, Bengali, Arindam Sil digantung melakukan sebarang kerja seni daripada Persatuan Penerbit Timbur India selepas menerima aduan salah laku gangguan seksual yang dibuat terhadap seorang pelakon wanita.
Hiburan

Tiz Zaqyah Bengang Ada Individu Backup Abang Bas, Kongsi Pengalaman Rakan Sendiri Kena Gangguan Seksual

gempak
08/09/2024
06:55 MYT
Pelakon Tiz Zaqyah membidas tindakan sesetengah warganet yang bertindak mempertahankan isu Abang Bas yang tular baru-baru ini.
Hiburan

“Apa Sebab Nak Perlekeh Keturunannya Pula?” - PU Syed Tampil Bersuara, Kurang Setuju Bab Isu Nama Keturunan

gempak
04/09/2024
00:53 MYT
Penceramah bebas, PU Syed tampil bersuara mengenai isu nama Syed dan Sharifah yang menjadi perbualan hangat di media sosial.