Pelakon terkenal Korea, Jun Ji Hyun kini kembali dengan drama terbaharu berjudul Jirisan.

Melihat pada posternya sahaja pun sudah cukup membuatkan peminat drama Korea sudah tidak sabar menunggu tayangannya.

Penyedia khidmat penstriman hiburan inovatif atas talian, iQIYI juga telah menlancarkan poster Jirisan baru-baru ini.

Poster tersebut menunjukkan Ji Hyun memakai jaket pemadam kebakaran dengan topeng pernafasan disangkutkan di bahagian telinga serta ekspresi wajahnya yang cemas membuatkan ramai tertanya-tanya mengenai Jirisan.

Ditambah pula dengan tagline berbunyi, “seseorang telah memberikan syarat dari puncak gunung itu” juga boleh dikatakan sebagai satu gambaran kepada penonton bahawa ada misteri bakal berlaku.

Tidak cukup dengan itu, poster yang menunjukkan ekspesi wajah Ji Hyun itu juga dilengkapi dengan slogan “saya yakin orang itu masih hidup” seolah-olah memberi teka-teki apakah yang terjadi kepada mangsa-mangsa tersebut.


Untuk mengetahui apakah yang berlaku, saksikan Jirisan bermula 23 Oktober depan di tvN (saluran 395), setiap Ahad dan Isnin bermula jam 9:15 malam.

Untuk pilihan yang lebih fleksibel, Jirisan juga boleh ditonton menerusi aplikasi iQIYI.com.


Jirisan merupakan drama misteri tentang Ranjer hebat di Taman Nasional Gunung Jiri, Seo Yi Kang (Jun Ji Hyun) bersama rakannya Kang Hyun Jo (Joo Ji Hoon) yang mempunyai rahsia tidak terungkap.

Namun kedua-duanya mula mencari kebenaran selepas mengikuti insiden demi insiden termasuklah kemalangan misteri yang berlaku di gunung itu.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang dunia hiburan Korea, layari GEMPAK CHINGU