Pelakon terkenal Korea, Lee Jong Suk akui berasa gugup untuk kembali beraksi di hadapan kamera untuk drama terbaharu daripada Disney+ berjudul Big Mouth.

Bagaimanapun Jong Suk berharap peminat dapat menerima lakonan dan memberikan respon positif terhadap kemunculan semulanya.

“Saya gugup di hadapan kamera berkali-kali, bukan disebabkan rehat yang saya ambil sebaliknya kerana naskhah ini sendiri mempunyai begitu banyak aspek mencabar. Jadi saya sering bertanyakan kepada pengarah banyak soalan kepadanya mengenai projek ini.

“Setelah sekian lama, akhirnya saya kembali dengan drama bersiri. Saya hanya rasa bersalah kepada peminat yang terpaksa menunggu begitu lama,” katanya dalam sidang media Big Mouth yang berlangsung baru-baru ini.

Mengulas mengenai naskhah Big Mouth, Jong Suk berkata dia mempunyai alasan tersendiri untuk menerima karya tersebut.

“Saya memilih naskhah ini kerana ingin kembali bekerja bersama pengarah. Saya sangat menghormatinya sebagai pengarah dan dia juga bagaikan seorang abang serta kawan yang baik untuk saya.

“Kami bercakap tentang pelbagai perkara, berkongsi pemikiran dan membuat kesimpulan bahawa kami bersedia untuk mencuba sesuatu yang baru. Saya juga meletakkan kepercayaan kepadanya,” jelas Jong Suk.

Big Mouth dibintangi oleh Lee Jong Suk, Yoona, Kim Juhun, Ok Jayeon, Yang Kyung Won dan Kwak Dong Yeon

Selain Big Mouth, Disney+ juga muncul dengan drama Korea terbaharu berjudul Adamas lakonan Ji Sung.

Jangan lupa saksikan Big Mouth dan Adamas di Disney+ sekarang.

Big Mouth merupakan kemunculan semula Jong Suk selepas tiga tahun berehat dan menamatkan latihan khidmat ketenteraanya.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang dunia hiburan Korea, layari GEMPAK CHINGU