,
Artis Korea

Sparta Tepati Janji! Kim Jong Kook Derma RM249,000 Kutipan YouTube Untuk Hospital

Mya Amri
10/09/2021
15:02 MYT
Penyanyi dan anggota Running Man, Kim Jong Kook menunaikan janjinya untuk mendermakan hasil pendapatan dari saluran YouTube sebanyak RM249,000 untuk mereka yang memerlukan.
Jong Kook memberikan sumbangan kepada dua buah hospital iaitu Pusat Perubatan Samsung (RM175,000) dan Yayasan Perubatan Hyewon Hospital Sejong (RM74,000).
Menurut Jong Kook, dia memohon maaf kerana lewat menunaikan janji kerana berhati-hjati dalam pemilihan institusi untuk menyalurkan derma itu.
“Saya terlambat sikit tetapi sudah menyalurkan derma itu sebagaimana yang dijanjikan kepada anda semua sebelum ini.
“Diharapkan dengan derma ini akan berfaedah untuk tujuan kebaikan, keputusan saya untuk menyalurkan derma (pemilihan tempat) ini juga dilakukan dengan begitu berhati-hati.
“Disebabkan ini adalah derma yang dilakukan dengan sokongan anda semua, ia menjadi lebih besar maknanya.
“Saya harap anda semua sentiasa berada dalam keadaan sihat dan sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pengikut saya yang mengambil bahagian dalam perkara yang bermakna seperti ini,” katanya dalam satu kenyataan.
Terdahulu, Jong Kook menyatakan hasrat kepada pengikut saluran YouTube miliknya untuk menggunakan hasil pendapatan tontonan videonya bagi tujuan amal.
BACA: “Semoga Jadi Lebih Bermakna” – Tak Ambil Satu Sen Pun, Kim Jong Kook Sumbang Semua Keuntungan YouTube
Sebelum ini, Jong Kook telah membuka saluran YouTube yang memberikan fokus terhadap kehidupan hariannya yang mengamalkan gaya hidup sihat.
YouTube yang dibuka pada bulan Jun itu telah mencapai sebanyak 1.91 juta dalam masa lima hari dari tarikh pelancarannya.
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang dunia hiburan Korea, layari GEMPAK CHINGU
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Remaja Maut, Doktor Bedah Berpandukan Tutorial Pembedahan Di YouTube

gempak
14/09/2024
07:25 MYT
Doktor dikenali sebagai Ajit Kumar Puri itu didakwa menggunakan tutorial melakukan prosedur membuang batu hempedu di YouTube ketika insiden pada minggu lalu.
Hiburan

Gara-Gara Naik Skuter Elektrik Ketika Mabuk, BTS Suga Dapat ‘Masalah’

gempak
25/08/2024
17:00 MYT
Bukan memandu kenderaan sebaliknya hanya menaiki skuter elektrik dan terjatuh kerana mabuk, BTS Suga kini berdepan tindakan tidak bertanggungjawab itu.
Hiburan

Kim Sung Kyu Tak Lupa Malaysia! Siap Adakan Konsert Dua Malam, Ini Harga Tiket & Tawaran Eksklusif Yang Diberikan

gempak
27/07/2024
03:58 MYT
Sejak berita mengenai ketua kumpulan K-pop Infinite, Kim Sung Kyu akan berkunjung ke Malaysia pada Ogos depan, ternyata peminat sudah mula meluahkan rasa gembira.
Hiburan

Oppa Handsome Lee Joon Gi Nak Datang Malaysia 22 September Depan! Ini Harga Tiket Serta Tawaran Eksklusif Yang Diberikan

gempak
21/07/2024
05:50 MYT
Pelakon popular Korea Lee Joon Gi bakal mengadakan pertemuan pertamanya bersama peminat di Malaysia pada September depan.
Viral

Dah Lama Tak Dilihat Bersama, Cupcake Aisyah Buka Mulut Mengenai Nana - “Saya Hormat Keputusannya…”

gempak
06/07/2024
23:55 MYT
Youtuber dan pelakon, Nur Aisyah Muhammad Razip atau Cupcake Aisyah akhirnya berbicara mengenai kisah sebenar yang berlaku antara dia dan sepupunya, Nana.