Kisah ini dikongsi oleh seorang Pakar Pediatrik, Dr Ana menggunakan akaun Twitter @anayasminazmi tentang betapa pentingnya untuk ibu bapa memahami isu seksualiti untuk dikongsikan dengan anak-anak.

Tersiat hati ni bila tengok pesakit sorang ni meraung-raung di katil. Usia baru 8 tahun. Lelaki.

Dia meraung, sakit sangat katanya. Berguling-guling. Ubat tahan sakit kami beri yang lebih kuat. Bila diperiksa, adoii ngiluuu.

Sakit. Sakit sebab bahagian duburnya koyak dikerjakan pedofilia gila. Koyak duburnya banyak tempat, kanan, kiri, atas bawah.

Allah, tiba-tiba teringat arwah Nurin Jazlin yang disumbat timun. Allah. Sakitnya. Manusia hati binatang!

Anak ini lelaki diliwatnya berkali-kali. Geram rasa di hati, anak ni lama sudah diperlakukan begitu, cuma dia tak tahu mana nak mengadu.

Yang meliwat adalah bapa saudaranya, yang tinggal sebumbung. Bayangkan perasaan seorang anak kecil.

"Ini pakcik aku.. Mak Ayah aku pun layan dia dengan baik. Maknanya apa dia buat tu tak salah!!"

Dia mesti keliru tak tahu apa nak buat. Syukur, akhirnya dia bersuara tetapi itupun dia seolah tak pasti apa perlu dia buat!

Saya sangat-sangat terpanggil untuk menyeru semua ibu ayah cakna isu seksualiti. Ajarkan anak bagaimana nak tahu hak mereka!

Bila Akhi Fairuz Al-Jengkawi mesej saya, beritahu ada hasilkan ebook dan video untuk bantu ibu ayah. Saya memang suggest ebook ni MESTI MILIK oleh ibu ayah! Siap ada video.

Boleh dapatkan 2ebook dan 5 videos beliau di link ni:

akhifairuz

Nak buku kanak-kanak tulisan saya di auladreadplay

#drana

Kredit Gambar: Twitter @anayasminazmi

Kisah ini dikongsi Pakar Pediatrik, Dr Ana menggunakan akaun Twitter @anayasminazmi dan mendapat hampir 1,500 Retweet dan lebih 2,200 Likes. Beberapa ejaan, perkataan dan ayat mungkin diubah suai untuk memudahkan pembaca.

Pandangan dan pendapat penulis adalah hasil karya asli penulis dan tidak mewakili serta tidak mencerminkan pandangan dan pendapat dari Gempak. Gempak tidak bertanggungjawab atas sebarang kesilapan atau kesalahan kandungan artikel ini.

Kepada anda yang berminat untuk menyumbang, hantarkan karya anda ke GempakSpot