Keluang Man

Ada Yang Pertikai Ketinggian Tak Sama Keluang Man, Nas Muammar Zar Komen - “Saya Sedar, Diri Tak Tinggi Tapi…”

Mya Amri
29/11/2023
08:55 MYT
Pelakon, Nas Muammar Zar tidak cepat melatah apabila ada yang mengatakan ciri-ciri fizikalnya tidak bersesuaian dengan watak superhero ikonik Malaysia iaitu Keluang Man.
Menurut Nas, perbandingan seperti itu pasti akan wujud lebih-lebih lagi mengenai tahap ketinggiannya.
Namun Nas menganggap perkara itu bukanlah satu masalah dan sebagai seorang pelakon dia akan menggalaskan tanggungjawab untuk membawakan naskhah popular itu dengan baik.
“Saya tahu dalam animasi, watak Borhan itu tinggi dan saya sedar diri yang saya tak tinggi, tapi dalam undang-undang perfileman, ketinggian bukanlah satu masalah.
“Pelakon-pelakon semua boleh menggunakan teknikal dengan menampakkan diri mereka itu tinggi, contohnya kita ada ramai pelakon Hollywood antaranya Tom Cruise.
“Dia tidak tinggi tetapi mereka boleh buat shot yang menampakkan Tom Cruise itu tinggi. Jadi benda itu tak menjadi masalah,” ujarnya.
Nas berkata demikian ketika ditemui semasa majlis sidang media memperkenalkan barisan pelakon filem Keluang Man yang berlangsung di The Bee, Publika pada Selasa.
Mengulas mengenai pemilihannya sebagai Keluang Man, Nas berkata dia telah melalui sesi uji bakat sebanyak empat fasa.
“Sejujurnya saya masih lagi gementar dan rasa tidak percaya yang saya dipilih sebab prosesnya sangat sukar.
“Jadi dengan mengikut banyak uji bakat yang mempunyai empat fasa, alhamdulillah dan pengarah iaitu Anwari pun ada bercakap kenapa dia pilih saya.
“Semasa sesi uji bakat itu lagi dia adjust lakonan saya dan nampak saya makin dekat dengan watak Borhan. Jadi sebab itu saya rasa yakin untuk ambil watak ini,” katanya.

BERITA TRENDING: Nas-T Diumum Sebagai Keluang Man

Selain Nas, turut diumumkan tiga watak utama lain iaitu Shamsir yang dipegang oleh Remy Ishak, Ahmad yang menjadi milik Datuk Rosyam Nor serta Inspektor Sahab yang diberikan kepada Anwar Beg Mughal.
Filem ini bakal diarahkan oleh pencipta bersama trilogi filem Polis Evo serta merupakan pengarah dan showrunner drama premium popular Projek: High Council dan Projek: Anchor SPM, Anwari Ashraf yang turut bertindak sebagai penulis skrip.
Astro Shaw kini dalam fasa pra-produksi dan sesi penggambaran Keluang Man dijangka bermula April 2034.
Keluang Man dijadualkan tayangannya pada 2025.
Untuk info, Keluang Man merupakan siri animasi popular yang diperkenalkan pada akhir era 1990-an dan berjayamencipta fenomena tersendiri serta menjadi kebanggaanMalaysia.
Sementara menantikan filem Keluang Man ditayangkan, peminat setia serta penonton generasi baru boleh menonton siri animasi popular ini di www.keluangman.com sekarang bermula dari musim pertama sehingga musim ketiga.
Sinopsis:
Keluang Man memaparkan kisah tentang seorang pesakit psikiatri yang menjadi adiwira bertopeng dalam membenteras jenayah.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
goldmovie

#Gold: Gemuk & Kuruskan Diri Dalam Masa Singkat, Jack Tan Berusaha Keras Jayakan Watak Cheah Liek Hou

gempak
12/07/2024
12:25 MYT
Pelakon meningkat naik, Jack Tan berkongsi perubahan bentuk badannya dalam menjayakan watak Cheah Liek Hou menerusi filem Gold.
goldmovie

#Gold: Terpilih Jayakan Watak Rashid Sidek, Farid Kamil Akui Rasa Bangga - “Saya Sangat Bersyukur Apabila Dipilih”

gempak
05/07/2024
09:55 MYT
Pelakon, Farid Kamil menzahirkan rasa syukur setelah namanya dipilih memainkan watak sebagai Rashid Sidek menerusi filem Gold.
Hiburan

Rezeki Berlakon Datang Gara-Gara COVID-19, Arfie Shah Akui Masih Nervous Setiap Kali Uji Bakat Lakonan

gempak
05/07/2024
03:55 MYT
Pelakon baharu, Arfie Shah mendedahkan yang dia membina badan sebelum menjalani penggambaran bagi drama siri Astro Originals, X-Change.
Laman Utama

Pemenang Utama ‘Mirinda Riang Raya & Menang Bersama-Sama The Experts’ Terkejut Dapat Kereta Proton X50 - “Kira Macam Hadiah Hari Jadi Saya”

gempak
02/07/2024
04:55 MYT
Pemenang utama kempen ‘Mirinda Riang Raya & Menang Bersama-Sama The Experts’ iaitu Mohd Zaki Hassan, 41 melahirkan rasa syukur apabila menerima hadiah sebuah kereta jenama Proton X50.
Filem

#Gold: Baru Sahaja Keluar Trailer, Ramai Tak Sabar Nak Tengok - "Abang Teh Punya Filem Mesti Kena Tengok!"

gempak
26/06/2024
08:25 MYT
Walaupun baru sahaja trailer dikeluarkan, namun rata-rata netizen sudah mula menyatakan rasa tidak sabar untuk menonton filem Gold.